شهرداری رشت از آغاز اجرای پروژه های عمرانی بزرگ در معرض انتقاد های شدیدی قرار گرفت،اما حالا این شهر با بحران های ساختگی دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت؛شهرداری رشت از آغاز اجرای پروژه های عمرانی گسترده در معرض انتقاد های شدیدی از جانب برخی از اعضای شورای این شهر و برخی پایگاه های سیاسی قرار گرفت.

انتقادهایی که اکثرا دلسوزانه بود و از نگرانی برای وضعیت زندگی مردم در کلانهشر رشت حکایت داشت.

هرچند برخی از این انقادها مانند نمای ظاهری پیاده راه فرهنگی،ترافیک ایجاد شده در شهر رشت،خالی بودن جای قطار شهری در این شهر،آبگرفتگی معابرو… مطالبه مردم از شورا و شهرداری بود.اما رفته رفته برخی از جریان های خارجی پا را از انتقاد و نصیحت فراتر گذاشتند و هر روز با علم کردن یک بحران ساختگی تلاش کردند تا شهردار رشت را از سمت خود برکنار کنند.

در مواردی حتی کاشت گل های لاله در میدان های اصلی این شهر که با استقبال مردم نیز روبرو بود  دست مایه حمله به شهرداری می شد.

30385

این روند با گذشت زمان شکل جدی به خود گرفت و شهردار رشت چندین مرتبه برای پاسخ به دغدغه های اعضا در صحن شورای این شهر حاضر شد.

در نهایت طرح استیضاح ثابت قدم مسکوت ماند و او فرصت پیدا کرد تا به تعبیر فرماندار رشت به اقدامات بی سابقه(اینجا بخوانید) در شهر رشت بپردازد.

اما این پایان ماجرا ی بحران های ساختگی در شهر رشت نبود.

جریان های بیرونی و تاثیرگذار بر تحولات این شهر کوشیدند این بار نوک پیکان انتقاد های خود را به سمت طرح های در دست اجرای شهرداری رشت نشانه بروند.

هر بار مواردی چون تخریب سرای میخچی(اینجا بخوانید)،کنده کاری در پیاده راه فرهنگی(اینجا بخوانید)،زباله های انباشت شده در سراوان(اینجا بخوانید)،مرکز گرایی و عدم توجه به حاشیه شهر(اینجا بخوانید)،نامناسب بودن وضعیت حمل و نقل عمومی(اینجا و اینجا بخوانید)و… مطرح،و تلاش می شد تا فعالیت های شهرداری رشت را زیر سوال ببرد.

این داستان:زیرگذر شهید رجایی

زیرگذر شهید رجایی در محدوده رشتیان به سمت دانای علی به طول ۵۰۰ متر باتعداد ۳۳ عدد شاهتیر و۱۴۶ شمع ساخته شده است.

این پروژه که قرار بود در هفته های قبل به بهره برداری برسد به دلایل زیادی از جمله شرایط نامناسب جوی،لوله های آب و فاضلاب،کابل های فیبرنوری و تعبیه سیستم جمع آوری آب های سطحی، نهایتا  در هفته جاری به بهره برداری رسید.

اما امروز برخی از رسانه ها از آب گرفتگی در این زیرگذر درست 48 ساعت پس از افتتاح خبر دادند.

خبری که ابتدا باور آن سخت بود اما مشخص شد آبگرفتگی موجب بسته شدن مسیر شده است.

همین اتفاق موجب شد تا دوباره موضوعی داغ برای حمله به شهرداری رشت مطرح و شایعه عدم ساخت کارشناسی این زیرگذر نقل محافل مجازی شود.

اما این بار چند ساعت بیشتر طول نکشید تا از نخستین اقدام عملی در جهت ایجاد بحران های ساختگی در رشت پرده برداری شود.

با بررسی وضعیت سیستم دفع آب های سطحی زیرگذر شهید رجایی مشخص شد این سیستم تعمداً توسط شخص یا اشخاصی از کار افتاده است.

حالا این اقدام خرابکارانه و جریان سازی های صورت گرفته تنها در چند ساعت، افکار عمومی را با یک سوال بزرگ مواجه می کند.بحران ساختگی بعدی رشت چه خواهد بود؟

 

ذیرگذر شهید رجایی زیرگذر شهیدرجایی photo_2016-12-13_22-39-26 photo_2016-12-13_22-37-25 photo_2016-12-13_22-37-29 photo_2016-12-13_22-37-47