وقتي در دولت قبلي اين دو سازمان يعني سازمان ملي جوانان و سازمان تربيت‌بدني در يکديگر ادغام شدند، برخي متخصصان و پژوهشگران بارها در اين زمينه به مسئولان هشدار داده و اين ادغام را غيراصولي و شتابزده خواندند اما کمتر کسي به آن توجهي کرد و در نهايت امروز ما شاهد اين هستيم که امور جوانان معطل مانده و به‌ويژه در دولت قبلي مورد برخي کم‌‌مهري‌ها قرار گرفته است.

ندای گیلان:وقتي در دولت قبلي اين دو سازمان يعني سازمان ملي جوانان و سازمان تربيت‌بدني در يکديگر ادغام شدند، برخي متخصصان و پژوهشگران بارها در اين زمينه به مسئولان هشدار داده و اين ادغام را غيراصولي و شتابزده خواندند اما کمتر کسي به آن توجهي کرد و در نهايت امروز ما شاهد اين هستيم که امور جوانان معطل مانده و به‌ويژه در دولت قبلي مورد برخي کم‌‌مهري‌ها قرار گرفته است

یادداشت اختصاصی :  بايد گفت امور مربوط به جوان در هر کشوري نيازمند برنامه‌ريزي و داشتن سياست‌هاي مشخص از سوي دولت‌هاست. طبيعي است اين برنامه‌ريزي و سياست مشخص بايد در نهادي مستقل از ديگر سازمان‌ها محقق شود و حتي اگر نهادهاي مختلفي روي اين موضوع کار مي‌کنند لازم است دستگاهي بين فعاليت‌هاي اين نهادها هماهنگي ايجاد کند. در گذشته سازمان ملي جوانان عهده‌دار اين مسئوليت خطير بود که بعد از ادغام غيراصولي سازمان ملي جوانان در وزارت ورزش، برنامه‌ريزي براي جوانان مختل شد. خود ورزش يک موضوع  مفصل است و باعث مي‌شود امور مربوط به جوانان در حاشيه قرار بگيرد و بنابراين طي هشت سال گذشته برنامه‌ريزي مناسبي براي جوانان انجام نشد. با وجود اينکه دستگاه‌هاي مختلف  يک سري فعاليت‌هايي را در اين حوزه انجام مي‌دادند اين فعاليت‌ها خيلي مرتب و منظم نبود و همچنين مشخص نبود اين برنامه‌ريزي‌ها با نيازهاي جوانان خيلي ارتباط محکم و درستي داشته باشد. وقتي در دولت قبلي اين دو سازمان يعني سازمان ملي جوانان و سازمان تربيت‌بدني در يکديگر ادغام شدند، برخي متخصصان و پژوهشگران بارها در اين زمينه به مسئولان هشدار داده و اين ادغام را غيراصولي و شتابزده خواندند اما کمتر کسي به آن توجهي کرد و در نهايت امروز ما شاهد اين هستيم که امور جوانان معطل مانده و به‌ويژه در دولت قبلي مورد برخي کم‌‌مهري‌ها قرار گرفته است. بخشي از اين کم‌مهري مي‌تواند ناشي از نوع نگاهي باشد که به جوانان در بدنه تصميم‌گيري و تصميم‌سازي وجود دارد. نکته‌اي که آقاي گلزاري، معاون ساماندهي امور جوانان به آن اشاره کرده‌اند درست است و ما بايد جوانان را بيشتر فرصت تلقي ‌کنيم. دليل آن هم اين است که ممکن است اغلب جوانان به‌دليل شرايط سنيشان طوري رفتار کنند که ما خوشمان نيايد و در چارچوب‌هاي ذهني تعيين شده ما بزرگ‌ترها قرار نگيرند درحالي که اين نوع نگاه ايراد دارد. وقتي مسئولي عنوان مي‌کند ما بايد از جوان‌هراسي به سمت جوان‌باوري حرکت کنيم مقصودش اين است که ما بايد پارادايم جوان‌باوري را تقويت کنيم. توجه به نيازهاي اصلي جوانان بسيار مهم است. در مطالعات آينده‌پژوهانه‌اي که درمورد جوانان طي سال‌هاي گذشته صورت گرفته وجود نااميدي در برخي جوانان به اثبات رسيده بود و اين افسردگي مي‌تواند در مواردي به شدت تاثيرگذار باشد. در دولتي که با نام تدبير و اميد و با راي اکثريت جوان روي کار آمده، انتظار مي‌رود اميدبخشي به جوانان در اين فضا در اولويت قرار بگيرد و براي اين کار بايد اول به نيازهاي جوانان در حوزه مسکن، ازدواج و اشتغال توجه شود. تعداد جواناني که در سنين اشتغال و ازدواج در کشور قرار داشته و هنوز موفق نشده‌اند کار يا همسر بيابند کم نيست و اين خودش آسيب‌زاست. با اصلاح نگاه مي‌توان جامعه را به سمتي برد که نيازهاي جوان را ببينند و به آن پاسخ مطلوبي بدهند. نيروي جواني و ظرفيتي که در جوان براي رشد و پيشرفت وجود دارد براي خود او و کشور فرصت تلقي مي‌شود و بايد از اين توان استفاده شود تا به بيراهه نرفته و تضييع نشود. به نظر مي‌رسد اولين قدم اصولي براي اين امر، جداکردن سازمان ملي جوانان از تربيت‌بدني است تا مسائل مربوط به قشر جوان کشور که 30 درصد از جمعيت کشور هستند به نحو کامل‌تري مورد بحث و بررسي قرار بگيرد.