در همایش گرامی داشت هفته پژوهش با حضور مقامات وزارتی، استانی و دانشگاهی، از ٤٠ پژوهشگر برگزیده حوزه سلامت تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا نقی پور- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم گرامی داشت هفته پژوهش با مروری بر محورهای ارزشیابی های پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به ارایه نتایج ارزشیابی و رتبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرداخت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بررسی محورهای زیرساختی پژوهش و همچنین تحلیل فعالیت های دانشگاه، اظهار داشت: دانشگاه باید در تولید علم  اهتمام بیشتری داشته باشد.

سپس دکتر میر سعید عطارچی- مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان گزارشی در خصوص ظرفیت های تحقیقاتی دانشگاه، فعالیت های عملکردی معاونت تحقیقات و نحوه انتخاب پژوهشگران برگزیده ارایه داد. وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای مقوله کوهورت و بیوبانک در دانشگاه گفت: امید است با استفاده بهینه از دیتابیس کوهورت برای پژوهش ها بتوانیم به أهداف غائی کوهورت دست یابیم.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه با توجه به شاخص های ظرفیت نیروی انسانی، توسعه تحقیقات دانشجویی، اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی در دانشگاه، اذعان داشت:در شاخص اخلاق در پژوهش باید ناظر بیشتر و کیفی تری در کمیته اخلاق داشته باشیم تا ارزشیابی بهتری از تحقیقات صورت پذیرد.

گفتنی است؛ آیین تقدیر از برگزیدگان پژوهشگران حوزه سلامت گیلان، صبح رور پنج شنبه با حضور رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، ریاست پژوهشکده علوم دارویی دانشگاه تهران، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان دانشگاه و جمعی از مسوولان و پژوهشگران دانشگاهی و استانی در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد و طی آن از٤٠  پژوهشگر برگزیده حوزه سلامت گیلان تقدیر به عمل آمد