رئیس پلیس راهور گیلان گفت: شایسته است تا در کلانشهر رشت، تقاطع های هم سطح بسته و با ایجاد دور برگردان های غیر هم سطح شاهد کاهش آمار تصادفات بود.

به گزارش ندای گیلان،رئیس پلیس راهور استان گیلان نیز با قدردانی از برگزار کنندگان دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت خاطرنشان کرد: هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی و حمل و نقل است و در بسیاری از شهرهای کشور دستگاههای متولی حوزه حمل و نقل چه در داخل و چه در خارج از شهر برنامه های متنوعی از مجموعه اقدامات خود ارائه می دهند.

سرهنگ محمدی ارائه سند چشم انداز فعالیت های شهرداری رشت در حوزه حمل و نقل را یکی از مهم ترین کارهای مجموعه مدیریت شهری رشت در این روز عنوان کرد و گفت: دوچرخه یک وسیله پاک و ایمن است و باید گفت که طبق نظر کارشناسی به واسطه سرعت پایین دوچرخه نسبت به دیگر وسائط حمل و نقل تصادفات با دوچرخه بسیار اندک می باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی پلیس در ارائه جانمایی نقاط پرحادثه تصریح کرد: پلیس آمار دقیقی از این نقاط دارد لذا با استقرار جی پی اس ها می توان نقاط را به صورت گسترده معرفی کرد.

رئیس پلیس راهور گیلان با تاکید بر این که تقاطع های متعدد گره های ترافیکی زیادی را ایجاد می کند، گفت: در شهرهای بزرگ با ایجاد دوربرگردان غیر هم سطح شاهد تصادفاتی کم و باز شدن گره های ترافیکی خواهم بود. بنابراین شایسته است تا در کلانشهر رشت، تقاطع های هم سطح بسته و با ایجاد دور برگردان های غیر هم سطح شاهد کاهش آمار تصادفات بود.