رئیس اسبق دانشگاه علامه گفت: برداشت من این است که تفکر احمدی‌نژادی مرده است و گمان نمی‌کنم اگر کسی شبیه ایشان در انتخابات آینده حضور پیدا کند موفق به جلب نظر مردم شود.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان؛نجفقلی حبیبی در برنامه روز دانشجوی دانشگاه گیلان گفت: استقلال و آزادی دو بحثی است که در قانون اساسی آمده است و هیچ دولتی حق ندارد به بهانه آزادی، استقلال را از دست بدهد یا به بهانه استقلال جلوی آزادی را بگیرد.

 وی افزود: الحمدالله نماینده‌ها با حفظ موازین اخلاقی و ادب اقداماتی انجام می‌دهند و نگرانی‌هایی در برخی از محاکم قضایی وجود داشت اما کار یک قاضی را نباید به‌کل دستگاه نسبت داد و امیدواریم قوه قضاییه به‌عنوان ناظر بر قوانین بهتر عمل کند.

این فعال سیاسی تاکید کرد نباید انتظار داشت ۲۴ ساعته همه‌چیز حل شود و آقای روحانی آرام‌آرام تدبیر می‌کند چون در طی ۸ سال دولت قبلی اتفاقات زیادی در کشور روی‌داده و دولت روحانی باید گام‌به‌گام آن‌ها را برطرف کند.

رئیس اسبق دانشگاه علامه افزود: برداشت من این است که تفکر احمدی‌نژادی مرده است و گمان نمی‌کنم اگر کسی شبیه ایشان در انتخابات آینده حضور پیدا کند موفق به جلب نظر مردم شود.

وی درباره توافق هسته‌ای گفت: برجام مستقیما زیر نظر مقام معظم رهبری انجام شده و حرف رهبری زیر پا گذاشته نشده و برخی هنوز عظمت برجام را درک نکرده‌اند و باید قدردان آن کسانی باشیم که این برجام را رقم زده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد اصلاح طلبان به روحانی رای خواهند داد و روحانی رئیس جمهور خواهد شد.

 حبیبی تاکید کرد: ما هم مثل شما دانشجویان خواهان رفع حصر هستیم و حرکت هایی را انجام داده ایم .

 این فعال سیاسی در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان درباره حضور ایران در عراق و سوریه گفت: عملکرد ایران قابل مقایسه با دخالت های نظامی آمریکا در خاورمیانه نیست، زیرا ایران به درخواست کمک همسایگانش پاسخ داده و به دنبال دفاع از حریم اسلام است. دشمن می خواهد سرزمین های اسلامی نباشند و وظیفه دینی ایجاب می کند از مرزهای خود حفاظت کنیم.