تفاهم نامه ورزشی بین سپاه قدس گیلان و شهرداری رشت مبنی به برپایی مسابقات ورزشی در ۵۵ محله در رشت منعقد شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،معاون تربیت بدنی سپاه قدس گیلان گفت: این تفاهم نامه با همکاری تربیت بدنی سپاه قدس استان و سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری رشت بین سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و سید امیرحسین علوی شهردار رشت منعقد شد.

سرهنگ علی اصغر زاد اکبری افزود: طبق این تفاهم نامه، مسابقات ورزشی در سطح محلات با اولویت محله‌های کم برخوردار از امکانات ورزشی، برگزار می‌شود که طبق این تصمیم، مسابقات ورزشی همچون فوتبال گل کوچک، دارت، تنیس روی میز و طناب‌کشی در ۵۵ محله رشت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از اتمام رقابت‌های ورزشی در محلات رشت، قهرمانان هر رشته معرفی و سپس بین قهرمانان محلات مختلف نیز مسابقاتی برگزار می‌شود که با این وجود این رقابت‌ها به صورت المپیاد ورزشی برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی سپاه قدس گیلان هدف از امضای این تفاهم نامه را ایجاد شور و نشاط در محلات اشاره و تصریح کرد: با توجه به زندگی ماشینی، کم تحرکی و آپارتمان نشینی، تحرک و پویایی در بین اقشار مختلف مردم کاهش یافته و برای رفع این معضل و ایجاد شادی و نشاط در جامعه، تصمیم به برپایی مسابقات ورزشی در سطح محلات گرفتیم.

سرهنگ زاد اکبری خاطرنشان کرد: به طور حتم برگزاری این مسابقات در محلات رشت، شور و نشاطی در جامعه ایجاد خواهد کرد و از سوی دیگر، گامی در راستای همگانی کردن ورزش و شناسایی استعداد‌های ورزشی برداشته می‌شود.

وی به برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در دهه فجر امسال نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری المپیاد ورزشی محلات در رشت، در دهه فجر امسال ۲۰ مسابقه ورزشی توسط هیات‌های ورزشی بسیج سپاه قدس گیلان در رشته‌های مختلف در سطح استان انجام خواهد شد.