نخست‌وزیر عراق می‌گوید که به زودی توافق میان ایران و عربستان حاصل می‌شود.

به گزارش  ندای گیلان، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با روزنامه کویتی «الصباح» درباره آخرین وضعیت گفت‌وگوهای ایران و عربستان که با وساطت عراق در حال انجام است، اظهارنظر کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت وساطت بغداد میان ایران و عربستان و اینکه آیا گفت‌وگوهای جدیدی در آینده برگزار می‌شود یا نه، گفت: عراق منافع مستقیمی در تحقق تفاهمات میان کشورهای منطقه و ایجاد ثبات منطقه‌ای دارد.

الکاظمی تاکید کرد: به دلیل اینکه روابط خوبی با ایران و عربستان و دیگر کشورهای منطقه داریم توانستیم فضای گفت‌وگوهای مثبتی را در عراق ایجاد کنیم که بسیاری از آنها اعلام نشده است.

وی افزود: برادرانمان در عربستان سعودی و ایران با مسئولیت بسیار بالا و با توجه به مقتضیات شرایط کنونی منطقه در پرونده گفت‌وگوهای دوجانبه در حال تعامل هستند. ما اطمینان داریم که توافق ان‌شاالله نزدیک است.

الکاظمی همچنین گفت: ضمن این‌که یک پیشرفت واقعی و گسترده در روابط بین همه کشورهای منطقه، به پشتوانه اعتقاد راسخ و حسن نیت در پیش خواهد بود. چراکه آینده منطقه در گرو شروع به نگریستن به آن به عنوان یک سیستم  دارای تلاقی منافع و همگرا و نه متقاطع  است و این سیستم نمی‌تواند خود را وقف ساخت و ساز اقتصادی کند و بدون حل مشکلات و به صفر رساندن بحران‌های آن، خود را به توسعه جهانی برساند.

تاکنون پنج دور گفت‌وگوهای ایران و عربستان به وساطت عراق و با هدف از سرگیری روابط دوجانبه برگزار شده است.