استاندار گیلان بر تحکیم بنیان خانواده بعنوان پایه اساسی تربیت، فرهنگ و خودباوری و نیز رکن اصلی جامعه تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش بیشتری برای هویت بخشی به جوانان و نوجوانان به انجام رسانند و ارتباط نسل جدید را با خانواده، کانون‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مساجد تقویت کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با تقدیر از فعالان حوزه های مرتبط با جوانان، تسهیگری در امورات مرتبط با این حوزه را امری مهم خواند که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید داشته و دارد.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم بر اساس منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی، نگاه جوان محور و ایجاد نشاط در جامعه را در دستور کار خود قرار داده و هم‌اینک نیز پس از یک دهه، شورای عالی جوانان احیا شده است.

دکتر عباسی اظهار کرد:  تلاش های دشمنان برای استفاده ابزاری از جوانان و برانگیختن احساسات و شور جوانی آنان برای تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باید در این بخش و در مقابله با نقشه های شوم دشمنان با برنامه عمل کرد.

استاندار گیلان بر تحکیم بنیان خانواده بعنوان پایه اساسی تربیت ، فرهنگ و خودباوری  و نیز رکن اصلی جامعه تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش بیشتری برای هویت بخشی به جوانان و نوجوانان به انجام رسانند و ارتباط جوانان و نوجونان را با خانواده، کانون‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مساجد تقویت کنند.

وی بیان کرد: با نصیحت و موعظه نمی توان با این نسل گفت و گو کرد ، از اینرو لازم است طرح و برنامه اصولی و رویکردهایی متناسب با روحیات و اقتضائات این نسل داشته باشیم و شرایطی ایجاد کنیم تا جوانان به خوبی راه درست را از انحراف تشخیص دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت ارائه بسته های آموزشی و محتوای تربیتی در جهت بالندگی اعتقادات و باورهای دینی جوانان و نوجوانان تاکید کرد و یادآور شد: آنگاه که آگاهی دینی و اجتماعی نوجوانان و جوانان ارتقا پیدا کرد، دشمن با هیچ ابزاری نمی تواند افکار خود را به جامعه اسلامی القا کند.

دکتر عباسی در ادامه این جلسه به وضعیت جوانان در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: امروز اقدامات خوبی برای ساماندهی جوانان و توسعه فضای ورزشی در حال انجام است اما این دستاوردها نه تنها کافی نیست بلکه نیازمند افزایش چندبرابری و مستمر است.

وی آینده نگری و برنامه ریزی موثر را عنصری مهم در مسیر تعالی بخشی به امر ساماندهی جوانان خواند و گفت: شناخت نیازمندی های جوانان و تامین به موقع آن باعث می شود تا امر ازدواج تسریع و فرزندآوری نیز تقویت شود.

استاندار گیلان با ابراز نگرانی از عدم وجود نیروی مولد و جمعیت جوان در سال های آتی اظهار کرد: گیلان بعنوان قطب کشاورزی کشور، نیازمند جمعیت جوان برای اشتغال و توسعه اقتصاد است و نمی توان با اقدام معمول و برنامه ریزی کوتاه مدت این مهم را دنبال کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران تاکید کرد: توسعه متوازن در امر ساماندهی جوانان و ارائه زودهنگام تسهیلات ویژه برای آنان را در دستور کار قرار دهند.

در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شماری از مدیران دستگاه های اجرایی متولی حوزه جوانان به ارائه گزارش پرداختنند.