همه به نوعي خود را در اين وادي سهيم ميدانيم و بدنبال كمك به مسئولين و يافتن راه حلهاي عملي و كاربردي براي پايان يافتن معضل زيست محيطي سراوان رشت هستيم.

ندای گیلان/شیرین ریحانی:سراوان رشت شايسته بر افراشتن پرچم سبز و پاك مثلي است؛ معروف كه جاروب كردن آشغال خوبه اما زيرفرش پنهان كردنش را به كدامين طرف دلمان بگذاريم، حالا شده كار شهرداري رشت كه خدا را شكر چهره شهر را از منظركريح زباله ميزدايد اما در جاي ديگر مثل سراوان رشت آنها را  زير فرش خاك جنگل دفن مي كند تا اينكه سر و صداي مردم منطقه و حتي شهروندان رشتي  از بو نامطبوع ، شيرابه هاي خطرناك و حشرات موذي و ناقل بيماري حاصل از انباشت زباله در سروان درآمد  و معلوم هم نيست كه تا چه زماني بايد صبر  و تحمل کرد تا وعده های مسئولين شهري رشت  در راه اندازي لندفيل هاي  بهداشتي تدفين زباله و زباله سوزهاي مناسب  و بدون آلايندگي در منطقه سراوان تحقق  و واقعيت عيني يابد؟
شیرین ریحانی
به یقين  همه شهروندان رشتی به ویژه مردم شريف منطقه سراوان بر اين عقيده متفق القول هستند كه منطقه حاد و بحراني دفن زباله در سراوان ديگر تاب و تحمل سنگيني اينهمه آلودگي و كثيفي سطحي، ظاهري و باطني (حركت شيرابه هاي خطرناك و آلوده در دل زمين بهمراه آلايندگي سفره هاي آب زيرزميني) را نداشته و ندارد، موضوعی که در آينده اي بسیار نزديك به مرز انفجار و فاجعه زيست محيطي خواهد رسيد! آيا شايسته است با دانستن همه چيز درباره آينده پرمخاطره اي كه در انتظار منطقه دفن زباله در سراوان رشت است،  باز هم شاهد تاخير و تعلل در انجام اقدامات لازم جهت پيشگيري و يا درمان اين معضل بزرگ زيست محيطي در شهر رشت بعنوان مركز استان سرسبز گيلان باشيم ؟!

واقعیت اين است كه در این ماجرا  دنبال مقصر و خاطي نيستيم   بلكه  همه  به نوعي خود را در اين وادي سهيم ميدانيم و بدنبال كمك به مسئولين و يافتن راه حلهاي عملي و كاربردي براي پايان يافتن  معضل زيست محيطي سراوان رشت هستيم.

اما آنچه كه هميشه همه را دل نگران و آزرده خاطر نموده و مي نمايد اين است كه چرا هميشه بين حرف، اقدام و عمل مسئولين در حل مشكلات و معضلات حياتي و زيست محيطي، فاصله ها اينقدر زياد و طولاني مي شود؟

اعتقاد داریم که در هر کاری تصمیم درست را باید در موقع مناسب اتخاذ کرد در غیر اینصورت اگر تصمیم به موقع گرفته نشود، می شود نوشدارو پس از مرگ سهراب!

شيرين ريحاني سراواني
مدیر و مسئول موسسه خیریه الهه نور امامت