مدیرکل صمت گیلان گفت:شرکت ایحا گستر شمال به دلیل مشکلات مالی و معوقات بانکی تعطیل شد.

به گزارش ندای گیلان، از رشت،مدیرکل صمت گیلان در بازدید از این شرکت گفت: شرکت ایحا گستر شمال که برای راه اندازی ۶۰ میلیارد تومان وام گرفته بود به دلیل ناتوانی در بازپرداخت و معوقات بانکی تعطیل شد.

تیمور پورحیدری با اشاره به اینکه این شرکت تولیدی با سرمایه‌گذاری حدود ۵ هزار میلیارد تومانی آماده تولید و ایجاد اشتغال است افزود: با تعطیلی این واحد صنعتی فرصت شغلی ۷۰۰ نفر از جوانان این مرز و بوم از بین رفته است.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشورگفت: در هیچ شرایطی؛ خواب سرمایه، توقف خطوط تولید و مستهلک شدن تاسیسات و بنا‌های واحد‌های صنعتی؛ منجر به دریافت مطالبات معوق و جرائم تسهیلات بانکی نخواهد شد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های راهبردی حوزه تولید و تجارت، جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان به این حوزه است، در حالی که سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط کارآفرینان در چالش بزرگ بانکی؛ هر روز فرو می‌روند و با اقدامات غیرکارشناسی زمینه دلخوری و گلایه شدید کارآفرینان فراهم می‌شود.

مدیرکل صمت گیلان با قدردانی از دستگاه قضایی استان که تاکنون حمایت‌های زیادی را برای صیانت از تولید اعمال کرده است گفت: برای راه اندازی دوباره این واحد صنعتی و جلوگیری بیشتر از اتلاف سرمایه کشور تمام تلاشم را خواهم کرد.