نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: تعطیلی بیش از ۵۰۰ شرکت تولیدی شایسته استان نیست و همه دستگاه‌ها در فعال سازی این شرکت‌ها باید کوشا باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آیت الله رسول فلاحتی در نشست با هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گیلان به مناسبت هفته بسیج کار و کارگر با تأکید بر فعال سازی شرکت‌های تعطیل و نیمه تعطیل گفت: دستگاه قضا و دولتمردان در راه اندازی این شرکت‌ها اهتمام جدی داشته باشند.
وی وجود بیش از ۵۰۰ شرکت کوچک و بزرگ تعطیل و نیمه تعطیل را زیبنده گیلان ندانست و افزود: باید تلاش کنیم تا پایان سال جاری ۱۰۰ کارخانه غیرفعال، دوباره فعال شده و کار تولید را شروع کنند.
نماینده، ولی فقیه در گیلان در جمع بسیج کارگران و کارفرمایان با تاکید به تولید دانش بنیان شرکت‌های تولیدی خواستار همراهی بانک‌های عامل در فعال شدن کارخانجات شد.
آیت الله رسول فلاحتی در ادامه از مسئولان مربوطه خواست تا مستمر از شرکت‌های تولیدی کارگران سرکشی کنند.
سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان هم فرهنگ سازی و گفتمان سازی برای حمایت از تولید داخلی را از برنامه‌های این اداره کل دانست و گفت: حمایت از قشر کارگر در اولویت اداره کل کار است.
تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت گیلان نیز از تشکیل کارگروه‌هایی برای شناسایی واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل خبر داد و گفت: در تلاشیم تا پایان سال جاری با فعال سازی حدود ۷۰ شرکت تولیدی برای ۱۳ تا ۱۴ هزار نفر شغل ایجاد شود.
در این نشست همچنین جمعی از اعضای هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گیلان به بیان مشکلات جامعه کارگری پرداخته و خواستار ارتقاء امنیت شغلی، رفع مشکلات سهام عدالت، همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته و دیدار مستمر کارگران با مسئولان را شدند.