این نشریه نوشت بعد از یک سال استراحت، مربی سابق بوندس‌لیگایی با چالش کاری جدید مواجه شده که سالیانه برایش 240 هزار یورو به ارمغان خواهد داشت.

به گزارش ندای گیلان،روزنامه آبند‌بلات، چاپ شهر هامبورگ گزارشی از سرمربی جدید و ژرمنی منتشرکرده است.

این نشریه نوشت:چالش جدید برای وینفرید شفر آغاز شده و مربی که سال‌ها تیم کارلسروهه را در بوندس‌لیگا تمرین می‌داد، همینطور مسئول فنی سابق تیم ملی جاماییکا و کامرون بود، در تهران هدایت تیم استقلال را برعهده گرفته است.

*امضای قراردادی 2 ساله

در ادامه  این مقاله که تیتر آن براساس اظهارات شفر یعنی «انتخاب استقلال، بایرن مونیخ ایران» انتخاب شده، روزنامه آلمانی به مصاحبه خبرگزاری ورزش آلمان با مربی 67 ساله استناد کرده که گفت:

اکنون قراردادی برای 2 سال امضاکرده‌ام.در پایان فصل طرفین می‌نشنیم و بیلان می‌گیریم.

شفر در سپتامبر 2016 به همکاری خود بعد از یکسری سال‌های موفقیت‌آمیز پایان داد.وی به مدت 3 سال در جزایر کارایب حضور داشت.

*شروع نامطلوب فصل جاری

آبند‌بلات در ادامه گزارش خود عنوان می‌کند که در ایران کاری مجذوب‌کننده در انتظارش است هر چند تیم جدیدش از نظر روحی شرایط مساعدی نداشته و باید از این بابت بازسازی شود.چرا که استقلال خوبی در فصل جاری لیگ نداشته و در جدول 16 تیمی، در رده یازدهم است.

همچنین نشریه هامبورگی اعلام می‌کند 3 بازیکن تیم کنونی‌اش، ملی‌پوش هستند و پنج‌شنبه (فردا) در بازی دوستانه با توگو مورد ارزیابی وی قرارمی‌گیرند.

شفر در این باره اظهار داشت:ابتدا می‌خواهم هم و غم خود را معطوف این مساله کنم که چطور چارچوپ‌ها را استوار سازم.

*مثل شالکه‌، دورتموند و بایرن

نشریه ژرمنی بازهم به اظهارات مربی تازه‌وارد که فضای فوتبالی کشورمان را پسندیده، اشاره می‌کند.وی گفت:مردم اینجا بسیار مهربان، خوشحال و با غرور هستند که به اینجا آمده‌ام.مشخص است تیم چه جایگاهی دارد. این باشگاهی عظیم مثل شالکه یا بورسیادورتموند در بوندس‌لیگا است.

آبندبلات در ادامه به نوشته شفر در صفحه خود در فیسبوک بعد از امضای قرارداد اشاره کرد که نوشت:چالش جدید، یک کشور بسیار زیبا و با شور و هیجانی غیرقابل تصور که به خاطر فوتبال است.باشگاه من، آبی‌ها که مثل بایرن مونیخ ایران هستند.

*پیشنهادات دیگر

در بخش پایانی آبندبلات خبر داده که نخستین بازی این مربی با تیم جدیدش بعد از اتمام مسابقات ملی هفته آینده برابر فولاد اهواز است.مسابقه‌ای که در تاریخ 13 اکتبر انجام می‌گیرد.

سپس از قول مربی 67 ساله نوشته است:دربی بزرگ با قرمز‌ها یعنی پرسپولیس در تاریخ 27 اکتبر خواهد بود.

نشریه آلمانی افزود:وظیفه ستاره حرفه‌ای اسبق بوندس‌لیگا و تیم‌های بورسیامونشن‌گلادباخ، کیکرز اوفن‌باخ و کارلسروهه در وهله نخست این است که استقلال را به بالا بیاورد.وی در این تیم جانشین علیرضا منصوریان می‌شود که به خاطر نتایج ضعیف مجبور به رفتن شد.از همان تیمی که آخرین مربی آلمانی‌اش، رولاند کوخ، دستیار طولانی کریستوف دام در فصل 2003-2002 بود.

سپس در آخرین بخش به ذکر جملات پایانی این مربی چنین پرداخته است:من همه جوانب را خوب بررسی کردم.یکسری پیشنهاد داشتم.