تعرفه بهای خدمات سازمان های پارک ها و فضای سبز و میادین میوه و تره بار شهرداری رشت برای سال ۹۵ شهر رشت به تصویب رسید

ندای گیلان: هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست و نود و هشتمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت که به صورت مشترک بعدازظهر دوشنبه برگزار شد، محل بحث و بررسی بهای تعرفه خدمات پیشنهادی دو سازمان پارک ها و فضای سبز و میادین میوه و تره بار شهرداری رشت برای سال ۹۵ بود.

در این جلسه، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست با تاکید بر بهبود فضای سبز شهر رشت و نصب المان های متناسب در میادین این شهر اظهار کرد: با توجه به میزبانی شهر رشت از برگزاری کنگره هشت هزار شهید در اردیبهشت ماه سال آینده، انتظار می رود که در این راستا اقدامات زیباسازی و همگون سازی مناسبی با این کنگره در شهر انجام شود.

فاظمه شیرزاد افزود: نصب نماد هایی که با فرهنگ شهادت همخوانی دارد مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

وی از نصب نماد شهری دفاع مقدس در میدانی که به همین نام در خیابان آیت الله لاکانی قرار دارد، خبر داد و تصریح کرد: به زودی نمادی از دفاع مقدس در این میدان جاگذاری می شود.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت با بیان اینکه در حال حاضر در برخی مناطق شهر اصلاح و ارتقای فضای سبز پارک ها در دست احداث است، گفت: در ماه های گذشته ۸۸۵ درخت، نهال و درختچه در خیابان های میزبان اجرای حط بی. آر. تی کاشته شده است.

محمدباقر بشردانش افزود: همچنین در برخی از پارک های شهر از جمله پارک شقایق وسایل بازی استاندارد در حال نصب است و در برخی پارک ها نیز نصب مبلمان جدید در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به میانگین رشد بهای تعرفه خدمات سازمان پارک ها و فضای سبز برای سال آینده اظهار کرد: بهای تعرفه خدمات سازمان ها در سال آتی با میانگین رشد ۴۷ درصد پیشنهاد شده است که این رشد ناشی از افزایش جرائم قطع درختان صورت گرفته است.

بشردانش تصریح کرد: سازمان پارک ها و فضای سبز با قطع درختان در سطح شهر مخالف است و در صورت ضرورت با آن موافقت می کند اما برای قطع و خشکاندن عمدی و بدون مجوز درختان تعرفه هایی در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته از افزایش ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی برخوردار است.

اعضای کمیسیون بهداشت و میحط زیست و همچنین برنامه و بودجه شورای رشت پس از اصلاحاتی با تعرفه بهای خدمات سازمان پارک ها و فضای سبز موافقت کردند.

در ادامه جلسه فوق، بهای تعرفه خدمات سازمان میادین میوه و تره بار شهر رشت مطرح شد که مدیرعامل سازمان فوق در دفاع از تعرفه بهای پیشنهادی گفت: میانگین رشد تعرفه بهای خدمات سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری در سال آینده با رشد ۱۰ درصدی پیشنهاد شده است.

مجتبی ماه پسند با بیان اینکه  احداث بازارچه های خصوصی در سطح شهر توانسته بخشی از دست فروشان را ساماندهی کند، افزود: امیدواریم تا پایان سال دو بازارچه دیگر به پنج بازارچه ای که با حضور بخش خصوصی در رشت راه اندازی شده، افزوده شود.

وی در ادامه به مشکل حقوقی بین شهرداری و هیات امنای میدان میوه و تره بار مرکزی شهر رشت اشاره و بیان کرد: از سال ۷۱ تا کنون هیچ عوارضی بابت حق توزین از باسکول های واقع در میدان بار فوق به شهرداری پرداخت نشده است.

ماه پسند تصریح کرد: همچنین سازمان میادین و تره بار هیچ درآمدی از محل بهای ورود خودروهای باری به میدان فوق نداشته است.

وی خواستار رفع مشکل حقوقی بین شهرداری و هیات امنای میدان مرکزی میوه و تره بار شد و تاکید کرد: درآمد شهرداری از میدان فوق می تواند ماهانه به مبلغی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برسد.

در ادامه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزایش اجاره بهای غرفه هایی که دراختیار دست فروشان در بازارچه ها مستقر هستند را نادرست دانست و گفت: با وجود اینکه در ابتدای افتتاح بازارچه ها، بسیاری از افراد مشتاق حضور در این بازارچه ها بودند اما با گذشت زمان به نظر می رسد که خرید شهروندان از بازارچه ها کمرنگ شده است.

امیرحسین علوی افزود: لذا افزایش اجاره بها از دست فروشان مستقر در بازارچه ها شرایط را برای آن ها سخت کرده و می تواند رغبت حضور در بازارچه ها را کمرنگ کند.

در پایان جلسه فوق پس از اصلاحاتی، اعضای دو کمیسیون تعرفه بهای خدمات سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری را به تصویب رساندند.