مأموران فرودگاه تفلیس پیش از سوار شدن مسافران به هواپیما از مسافران زن ایرانی را مجبور کردند تا روسری، شال و مانتوی خود را بیرون آورده و با این حالت و در جلوی دید دیگران از داخل گیت رد و بعد سوار هواپیما شوند

به گزارش ندای گیلان،حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر گفت :روز گذشته و پیش از پرواز ساعت ۷:۴۵ صبح تفلیس به اصفهان، مأموران این فرودگاه اقدام به هتک حرمت زنان مسافر ایرانی که با این پرواز عازم ایران بودند کردند.
مأموران فرودگاه تفلیس پیش از سوار شدن مسافران به هواپیما از مسافران زن ایرانی را مجبور کردند تا روسری، شال و مانتوی خود را بیرون آورده و با این حالت و در جلوی دید دیگران از داخل گیت رد و بعد سوار هواپیما شوند.

تکرار هتک حرمت با وادادگی مسئولان

سه شنبه 29 فروردین ماه بود که ولی داداشی عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ در صحن علنی مجلس از برخورد نامناسب با شهروندان ایرانی در فرودگاه تفلیس گرجستان انتقاد کرد؛ نماینده مردم آستارا در این رابطه گفت: متاسفانه زنان ایرانی را به بهانه بازرسی در ملاء عام عریان کرده‌اند که شاهدان عینی در این باره وجود دارد.
داداشی با بیان اینکه دستگاه‌های سیاست خارجی اگر شاهدان را بخواهند می‌توان آن‌ها را معرفی کرد، افزود: عزت، شرف و غیرت ایرانی کجا رفته است، تا کی می خواهیم در این زمینه کوتاهی کنیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا باید در برابر کشورهایی که با شهروندان ایرانی به صورت خصومت آمیز برخورد می کنند؛انفعالی رفتار شود،لذا از هیات رئیسه مجلس درخواست می کنم که این موضوع را از وزارت خارجه پیگیری کند.
مسعود پزشکیان نایب رئیس خانه ملت که در جلسه فوق ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر داداشی گفت: اگر مدرکی در این باره وجود دارد به معاون امور مجلس وزارت خارجه ارائه شود. روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور گرجستان مناسب است؛ لذا اگر مدرکی در این خصوص وجود دارد به دستگاه دیپلماسی ارائه شود.
 همزمانی سفر ظریف به گرجستان با حواشی فرودگاه تفلیس
اما نکته جالب توجه در این رابطه آن بود که در همان زمانی که ولی داداشی در صحن علنی مجلس از حرمت شکنی بانوان ایرانی در فرودگاه تفلیس گلایه می‌کرد و دستگاه دیپلماسی کشورمان را به واکنش مناسب در این رابطه فرا می‌خواند، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفری منطقه‌ای در تفلیس به سر می‌برد و قرار بود تا دقایقی دیگر به دیدار گئورگی کویریکاشویلی نخست وزیر گرجستان برود؛ گویا اخبار مجلس ایران فی‌الفور به تفلیس رسیده بود؛ به گونه‌ای که در دیدار نخست‌وزیر گرجستان و ظریف، کویریکاشویلی ضمن ابراز تعجب از شنیدن موضوع حرمت نگذاشتن به شئونات زنان مسلمان در گرجستان گفت: دستور خواهم داد، این موضوع زود بررسی شود. نمی توانم تصور کنم به زنان مسلمان در خاک گرجستان توهین شود، فرهنگ غنی ایران در گرجستان نفوذ عمیقی دارد و مردم به دیده احترام به ایران می‌نگرند.