مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان خبر داد: حدود 42 هزار حامی نیکوکار از ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین در استان گیلان حمایت می کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عباس اهرابی در این خصوص گفت: هم اکنون سه هزار و ۱۵۲ یتیم و هشت هزار و ۲۴۳ فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می شوند که علاوه بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع گردیده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با اشاره به اینکه سرانه نقدی دریافتی هر فرزند یتیم حدود ۵۰۰ هزار تومان و فرزندان محسنین ۲۰۰ هزار تومان است، بیان کرد: حامیان بیش از ۷۳ میلیارد تومان طی سال گذشته به فرزندان معنوی خود اهداء کرده اند.
وی اضافه کرد: بیش از ۴۴ میلیارد تومان از میزان کمک های اهدایی حامیان در سال جاری نقدی و مابقی نیز غیر نقدی بوده است.
اهرابی، با اشاره به نحوه ثبت نام حامیان، گفت: مردم نوعدوست و خیّر جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام نمایند. همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب نمایند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، ادامه داد: ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ نیز از روش های دیگر برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می باشد. همچنین هم استانی های گرانقدر در پایگاه های طرح اکرام دایر در سطح شهر می توانند به صورت حضوری نسبت به انتخاب فرزند معنوی خود اقدام نمایند.
وی، ضمن تقدیر از اعتماد حامیان و خیّرین، گفت: به منظور تسهیل در روش های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می شود که حامیان می توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه های بانکی و اپلیکیشن های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده نمایند.
اهرابی، در پایان با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان، عنوان کرد: تعداد ۸۳۰ فرزند ایتام و محسنین به تازگی تحت پوشش کمیته امداد استان قرار گرفته اند که فاقد حامی بوده و امید است با مشارکت مردم خیّر استان، بتوانیم نیازمندی های این عزیزان را نیز برطرف کنیم.