مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت:در اردیبهشت ماه سالجاری در آماری بی سابقه با صدور 1252 حکم مستمری ، تعداد مستمری بگیران گیلان به 135409 نفر افزایش یافته است.

به گزارش ندای گیلان،علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه فراخوان مستمری بگیران نمونه سازمان در سه گروه بازنشسته نمونه ، ازکارافتاده کلی نمونه و همسر بازمانده بازمانده نمونه برای هجدهمین سال از اواخر خردادماه آغاز شده است آخرین مهلت ارسال مدارک و فرمهای مربوطه را ۲۴ تیرماه اعلام و افزود : علاقمندان از امروز تنها ۱۵ روز فرصت دارند تا نسبت به ارائه مستندات لازم اقدام نمایند .

وی گفت : ویژگی هایی همچون ادامه تحصیل و کسب موفقیت های علمی ، هنری ، ورزشی و … در دوران بازنشستگی توسط خود مستمری بگیر یا فرزندان وی ، فعالیتهای اجتماعی و عام المنفعه ، کارآفرینی و … مهمترین شاخص های تعیین شده برای انتخاب چهره های برتر در این قشر می باشد .

حسین نژاد خاطرنشان کرد:تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان در اردیبهشت ماه سالجاری با رکورد بی سابقه ۱۲۵۲ نفر به ۱۳۵۴۰۹ نفر رسید .

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۸۳۴۴ نفر به جرگه مستمری بگیران استان پیوستند که بیانگر رشدی معادل ۶/۶ درصد با متوسط ۶۹۵ نفر در هر ماه بوده است ، تصریح کرد: این رقم در فروردین ماه سال ۹۹ با تداوم روند گذشته و صدور ۶۶۶ حکم مستمری جدید با نیم درصد رشد ، جمعیت این گروه از مخاطبان تامین اجتماعی گیلان را به ۱۳۴۱۵۷ نفر رسانید .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان  بیان داشت:در اردیبهشت ماه سالجاری در آماری بی سابقه با صدور ۱۲۵۲ حکم مستمری ، تعداد مستمری بگیران به ۱۳۵۴۰۹ نفر افزایش یافت که منجر به شکل گیری رشد ۱/۴ درصدی این قشر از جامعه هدف طی تنها دو ماه شد.

حسین نژاد افزود:همچنین در یکماهه اردیبهشت سال ۹۹ تعداد ۸۸۰ نفر بازنشسته و بیش از ۳۷۰ نفر نیز به جرگه بازماندگان پیوستند .