مهندس احمد پادیاب با بیان اینکه هفته جهاد کشاورزی هر ساله از 21 خردادماه آغاز و تا 27خردادماه ادامه دارد، اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی صومعه‌سرا برنامه‌هایی را برای این هفته تدارک دیده است.

ندای گیلان:مهندس احمد پادیاب با بیان اینکه هفته جهاد کشاورزی هر ساله از 21 خردادماه آغاز و تا 27خردادماه ادامه دارد، اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی صومعه‌سرا برنامه‌هایی را برای این هفته تدارک دیده است.

وی به برنامه‌های اجرایی این هفته اشاره کرد و افزود: گلباران مزار شهدا، افتتاح پروژه‌ها در حوزه آب و خاک، دام، دیدار با خانواده شهدای جهادگر، تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان، گلباران مزار شهدا از جمله برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی شهرستان صومعه‌سرا است.

پادیاب افتتاح پروژه مرغداری گوشتی در روستای میانده شهرستان صومعه‌سرا با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار قطعه مرغ گوشتی را یکی از پروژه‌های قابل افتتاح دانست و عنوان کرد: این پروژه با اعتبار 410 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی و 600 میلیون تومان سهم آورده سرمایه‌گذار به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری این واحد، برای سه نفر به طور مستقیم و 5 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه با افتتاح این پروژه، تعداد مرغداری‌های شهرستان به 169 مرغداری افزایش می‌یابد، گفت: صومعه‌سرا از نظر تولید مرغ گوشتی دارای رتبه نخست در استان است و در هر دوره 4 میلیون قطعه مرغ در این شهرستان تولید می‌شود.

وی به پرداخت تسهیلات در جهت حمایت و فراهم‌آوری امکانات اشاره و تصریح کرد: به منظور بهینه‌سازی سوخت، تجهیزات مورد نیاز برای 60 درصد از مرغداری‌های این شهرستان فراهم شده است.

پادیاب بتونه کردن انهار در روستای پشتمخ در راستای تامین آب زراعی 50 خانوار از کشاورزان و افتتاح باغ الگویی را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح این هفته ذکر کرد و ادامه داد: به منظور توسعه باغات الگویی، باغ الگویی با مساحت یک هکتار و مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای در روستای بودیان صومعه‌سرا افتتاح می‌شود.

وی با یادآوری رتبه نخست شهرستان صومعه‌سرا در تولید و پرورش صنوبر و نقش شهرستان صومعه‌سرا در اقتصاد افزود: شهرستان صومعه‌سرا به برکت برخورداری از خاک غنی و تنوع محصولات یکی از قطب‌های کشاورزی استان گیلان محسوب می‌شود و تمام تلاش‌ها و گام‌ها براساس ظرفیت و توانمندی‌های شهرستان در جهت توسعه بخش کشاورزی است.

وی به شعار هفته کشاورزی امسال “کشاورزی پایدار توام با همدلی و همزبانی” اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزی پایدار، استفاده از کلیه امکانات و توانمندی‌های خدادادی بخش کشاورزی است و باید به‌گونه‌ای محافظت، استفاده و تولید شوند تا علاوه بر جلوگیری از تخریب‌ها، مورد استفاده نسل آینده قرار گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا در خاتمه استفاده بهینه از منابع آبی، تجهیز اراضی، مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری‌های گیاهی، استفاده از کودهای آلی و میکرو المنت‌ها را از جمله راه‌های کشاورزی پایدار و ماندگار برشمرد.