وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر در جلسه هیات دولت خبر داد .

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمدمهدی اسماعیلی ضمن گرامیداشت روز ملی سینما در رابطه با وعده رئیس جمهور مبنی بر تخصیص بسته‌های حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر گفت: در ایام کرونا بیشترین آسیب را در کنار سایر اقشار جامعه اصحاب فرهنگ و هنر دیدند، به هر حال بسیاری از فعالیت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و هنری اجتماع محور است و به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا با تعطیلی مواجه بوده و با معضل به وجود آمده حوزه فعالیت‌های حرفه‌ای این قشر دچار رکود شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته اقداماتی در راستای ارائه تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر رقم خورده است اما به اندازه‌ای نبود که بتواند بخش زیادی از نیازهای این قشر از جامعه را پاسخگو باشد، در بین اصحاب فرهنگ و هنر اهالی سینما و تئاتر و به ویژه تئاتری‌ها بیشترین آسیب را دیدند اما با این وجود دولت در صدد است تا این آسیب‌ها را جبران کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از سه هفته قبل که بنده کار خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کردم در همان اولین گفت‌وگوی خود اعلام کردم نخستین برنامه کوتاه‌مدت ما رسیدگی به معیشت اهالی فرهنگ و هنر است. آقای رئیس جمهور هم به این موضوع اهتمام داشته و از بنده درخواست کرد که کمک‌‌هایی را در قالب بسته‌های حمایتی آماده کنیم، در همین راستا با کمک همکاران خود در وزاتخانه‌ متبوع این بسته را آماده و چهارشنبه گذشته به رئیس محترم جمهور تقدیم کردم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده در مورد بسته حمایتی ارائه شده امروز در جلسه هیات دولت این کمک‌ها تصویب شد و آقای رئیس جمهور نیز در روز ملی سینما وعده اهدا این بسته‌های حمایتی را دادند.

وی در مورد جزئیات این بسته‌های حمایتی تصریح کرد: برای تمامی کسانی که در صندوق اعتباری هنر عضویت و هنر کارت دارند تسهیلات در دو قالب کمک‌های بلاعوض و وام‌های با سود پایین در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت و تاکید ایشان به موضوع اصلاح ساختارهای فرهنگ با نگاه عقلانی گفت: از زمان آغاز کار موضوعات فرهنگی را از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگ پیگیری و با همکاری برخی سازمان‌ها همچون سازمان تبلیغات اسلامی درگاهی را بارگذاری کردیم تا نظرات نخبگان را در این بخش جمع‌آوری کنیم و از همه اهالی فرهنگ درخواست کردیم ظرف مدت یک ماه نظرات خود را ارسال کنند.

اسماعیلی ادامه داد: پس از ارائه نظرات این نقطه نظرات به رئیس جمهور ارائه و ایشان نیز برای رهبر معظم انقلاب خواهند برد.

وی ابراز داشت: تاکید آقای رئیسی و دولت مردمی این است که دغدغه‌های معیشتی اهالی فرهنگ و هنر که به عنوان طبقه‌ نخبه و زحمت‌کش  که مورد اقبال مردم هستند برطرف شود. حمایت آقای رئیس جمهور در همین ابتدای دولت این نوید را به ما می‌دهد که دولت مردمی فصل نویی در شکوفایی فرهنگ و هنر کشور داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که با واکسیناسیون هنرمندان و با حفظ پروتکل‌ها هرچه سریع‌تر مراکز فرهنگی بازگشایی شود.