رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی از تصمیمات جدید مجلس برای موسسه اقتصادی پدیده شاندیز خبر داد.

ندای گیلان:رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی از تصمیمات جدید مجلس برای موسسه اقتصادی پدیده شاندیز خبر داد.

محمدرضا محسنی‌ثانی با اشاره به مراجعات سهامداران پدیده شاندیز به نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه و در محل دفاتر آنان در مجلس و طرح سئوال نمایندگان از دستگاه‌های دست‌اندرکار و دولت اظهار داشت: در همین راستا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای صیانت از حق سهامداران بر اساس وظیفه ذاتی خود وارد موضوع شد که بر این اساس تصمیماتی جدیدی در زمینه موسسه اقتصادی پدیده شاندیز گرفته شد.

وی با بیان اینکه این مصوبه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، تصریح کرد: براساس این مصوبه دولت و قوه قضائیه وظیفه دارند تا از حقوق مردم دفاع کنند تا ذی‌نفعان به حقشان برسند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به ابعاد ملی و اشتغال‌زایی وسیع پروژه‌های پدیده شاندیز در سطح وسیعی از کشور، این پروژه‌ها باید تکمیل شود که در این مصوبه نیز این موضوع دیده شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه باید اجرای روند این پروژه‌ها در مسیر عادی خود قرار بگیرد، گفت: پس از اینکه مسیر قضایی بررسی وضعیت پدیده به پایان رسید، این مجموعه باید به مسیر اقتصادی بازگردد تا بتواند به صورت قانونمند به فعالیت‌هایش ادامه دهد.

فارس