کاظم لطفی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت مدار دوم تصفیه‌خانه سنگر در فروردین‌ماه امسال اظهار کرد: فاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه مذکور در حال انجام است که یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های شمال کشور محسوب می‌شود.

ندای گیلان:کاظم لطفی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت مدار دوم تصفیه‌خانه سنگر در فروردین‌ماه امسال اظهار کرد: فاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه مذکور در حال انجام است که یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های شمال کشور محسوب می‌شود.

کاظم لطفی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت مدار دوم تصفیه‌خانه سنگر در فروردین‌ماه امسال اظهار کرد: فاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه مذکور در حال انجام است که یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های شمال کشور محسوب می‌شود.

وی به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه سنگر در سه سال آینده اشاره کرد و افزود: تصفیه‌خانه مذکور طبق برنامه‌زمان‌بندی صورت گرفته وارد مدار می‌شود.

لطفی از بازسازی فاز نخست تصفیه‌خانه سنگر خبر داد و تصریح کرد: در چهار سال آینده، 6 هزار لیتر آب بر ثانیه از طریق رودخانه سد شهر بیجار وارد تصفیه‌خانه سنگر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه تامین آب مطمئن و پایدار 2.5 میلیون نفر جمعیت استان از طریق تصفیه‌خانه سنگر از برنامه‌های این شرکت است، تصریح کرد: گیلان از استان‌های پیشرو در تامین آب شرب محسوب می‌شود و برنامه مدونی در این زمینه تهیه شده است.

وی به برنامه‌ریزی برای تامین آب پایدار گیلان در پنج سال آینده اشاره کرد و گفت: 70 درصد از جمعیت شهرهای رشت، انزلی، شرق، غرب نزدیک و غرب دور استان از آب تصفیه‌خانه بزرگ سنگر استفاده می‌کنند.

*احداث تصفیه‌خانه تالش در حال انجام است

لطفی با اشاره به اجرای عملیات تصفیه‌خانه شهر تالش خاطرنشان کرد: احداث تصفیه‌خانه مذکور توسط شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در حال انجام بوده، ضمن اینکه بخش انتقال انجام شده و یکی از چاه‌ها وارد مدار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه صومعه‌سرا در دهه فجر سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: اردیبهشت‌ماه جاری عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فومن به اتمام می‌رسد و خردادماه امسال افتتاح می‌شود.

وی از بهسازی تصفیه‌خانه شهرهای رودسر و املش خبر داد و اظهار کرد: آب تصفیه‌خانه مذکور از چشمه‌های سفیدآب تامین می‌شود.

لطفی با بیان اینکه تامین آب پایدار برای شهرهای شرق گیلان از سد پلرود پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در افق 50 ساله آب شرب استان با بهره‌برداری از سدها و تصفیه‌خانه‌های گیلان تامین شده است و دغدغه تامین آب را برای سال‌های آینده نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان تهیه و بهره‌برداری از پروژه‌های اضطراری را از سیاست‌های وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: وزارت نیرو برنامه‌های خوبی در گیلان در حال اجرا دارد.

وی با اشاره به احداث چاه «فیلمن» در بستر رودخانه مرزی آستارا تصریح کرد: امسال با اتمام خط انتقال آب رودخانه «آق‌چای» به تصفیه‌خانه بهارستان ظرفیت تامین آب در آستارا 2.5 برابر می‌شود.

لطفی به تامین آب شهرهای ماسال و رضوانشهر از طریق چاه عمیق اشاره کرد و افزود: حفر چاه عمیق در بستر رودخانه کرگانرود در تالش مراحل پایانی عملیات اجرایی را می‌گذراند و به‌زودی وارد مدار می‌شود.

*اجرای طرح آبرسانی به شهرهای جنوبی گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه طرح‌های آبرسانی به شهرهای رودبار، لوشان، منجیل و رستم‌آباد طبق برنامه‌ زمان‌بندی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: لوشان از شهرهایی محسوب می‌شود که زودتر در تنش آبی قرار می‌گیرد و اکنون چاه «فیلمن» در این منطقه حفر شده و خط انتقال آن در حال انجام است.

وی تامین آب شهر لوشان را نیازمند تامین برق خواند و یادآور شد: تیرماه امسال چاه «فیلمن» شهر لوشان با تامین برق مورد نیاز وارد مدار می‌شود.

لطفی با تاکید بر مدیریت مصرف آب در رودبار اظهار کرد: تولید آب در رودبار دو برابر نیاز جمعیت این شهر است، زیرا تابستان مصرف آب در رودبار به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از اصلاح شبکه‌های توزیع و انتقال آب در شهرهای رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: چاه «فیلمن» برای تامین آب شهر رستم‌آباد حفر شده و احداث مخزن برای تامین آب مورد نیاز این شهر در حال انجام است.