رستگار گفت:شب گذشته در محور روستایی بازکیاگوراب به راسکول لاهیجان یک دستگاه موتورسیکلت به دلیل انحراف به چپ با یک دستگاه موتورسیکلت دیگر برخورد کرد

ندای گیلان-حوادث:فرمانده پلیس راه گیلان بعد از ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان وقوع دو تصادف مهم و مرگبار در جاده‌های این استان را تشریح کرد.

مهیار رستگار افزود: شب گذشته در محور روستایی بازکیاگوراب به راسکول لاهیجان یک دستگاه موتورسیکلت به دلیل انحراف به چپ با یک دستگاه موتورسیکلت دیگر برخورد کرد.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه در اثر این برخورد تمام سه نفر سرنشینان دو موتورسیکلت به شدت مجروح شدند، گفت: مجروحان توسط عوامل اورژانس بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

وی تصادف دو دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر را موجب مرگ یک راکب دانست و ادامه داد: راکب مقصر موتورسیکلت در این حادثه جان خود را از دست داد.

رستگار موتورسیکلت را یکی از وسیله مورد استفاده بیشتر مردم روستاها عنوان کرد و گفت: با وجود تمام اقدام‌ها و تبلیغات در استفاده از کلاه ایمنی باز هم بیشترین تلفات موتورسواران ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

وی حادثه مرگبار دیگر را برخورد یک دستگاه اتوبوس با زنی 35 ساله در محور امامزاده هاشم سراوان ذکر کرد و یادآور شد: راننده اتوبوس به دلیل سرعت غیرمجاز و بی‌توجهی نسبت به جلو با یک عابر پیاده برخورد کرد که این زن بلافاصله جان باخت.

فرمانده پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه اتوبوس پس از برخورد با عابر پیاده منحرف شده و با یک سواری پراید و یک دستگاه تراکتور که در حاشیه راه متوقف بودند، برخورد کرده است، خاطرنشان کرد: در این حادثه هیچ‌کدام از سرنشینان اتوبوس آسیب ندیدند.

وی حدود 32 درصد تلفات جاده‌ای گیلان را مربوط به عابران پیاده دانست و یادآور شد: از تمام رانندگان تقاضا می‌شود هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط را به عنوان یک ضرورت در دستور کار خود قرار دهند.

رستگار از عابران پیاده خواست تا هنگام گذر از عرض و طول جاده‌ها با رعایت قوانین از خود در برابر حوادث رانندگی محافظت کنند./فارس