مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از تشکیل 55 شورای فرهنگی و اجتماعی محله تا پایان امسال در این شهر خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: علیرضا قانع امروز با اشاره به اهداف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهر گفت: ارتقای فرهنگ شهروندی هدف اصلی سازمان مذکور در رشت است.

وی به تدوین برنامه‌های مدون برای ارتقای فرهنگ شهروندی در رشت اشاره کرد و افزود: ارتقای حقوق شهروندی در مورد شهرنشینی نیازمند آموزش‌های مختلف با بهره‌گیری از هنر و ورزش است.

قانع از تدوین برنامه پنجساله ارتقای حقوق شهروندی در شهرداری رشت خبر داد و اضافه کرد: در سال سوم برنامه مذکور قرار داریم و برنامه‌ها با برش محله‌ای در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه کارگروه حقوق شهروندی در ارتقای کیفیت برنامه‌ها همکاری می‌کند، تصریح کرد: پیش‌برد اهداف در راستای بهبود کیفیت از برنامه‌های کارگروه حقوق شهروندی است.

وی به تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی محله در 55 منطقه از شهر رشت اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال شورای مذکور در تمام محله‌های رشت تشکیل می‌شود.

قانع با اشاره به استقبال خوب شهروندان از تشکیل سرای محله در رشت خاطرنشان کرد: سرای محله مدل جدیدی است که توسط شهرداری رشت ارائه شده و نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتری دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اجرای برنامه‌های شورای فرهنگی و اجتماعی محله را به صورت اغنایی عنوان کرد و یادآور شد: شهرداری رشت به این نتیجه رسیده است که بدون مشارکت مردمی نمی‌تواند موفق شود.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت تبدیل به نهاد فرهنگی و اجتماعی شده است، اظهار کرد: حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرداری رشت تشکیل شده است.

قانع به برنامه‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری رشت در امور کارتن‌خواب‌ها، متکدیان، کودکان کار و اعتیاد اشاره کرد و افزود: سامانکده شهرداری برای ساماندهی تکدی‌گری در رشت ایجاد شده و وظایف این سامانکده را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه طرح فرهنگی «محض رضای خدا به متکدیان کمک نکنید» از ابتدای شهریورماه سال گذشته در رشت اجرایی شده است، تصریح کرد: گرمخانه شهرداری رشت برای استقرار کارتن‌خواب‌ها در محله حمیدیان فعال شده و افراد بی‌خانمان به صورت شبانه به همراه یک وعده غذای گرم در این محل اسکان داده می‌شوند.