دادستان لاهیجان از تشکیل پرونده قضایی در خصوص کارخانه چایسازی فجر خبر داد و گفت: برگزار نکردن مزایده برای فروش کارخانه، واریز وجه حاصل از فروش به حساب‌های شخصی اعضای وقت تعاونی چایکاران، تخریب و تغییر کاربری از جمله تخلفات این پرونده است که دستگاه قضا آن را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان در سفر به لاهیجان از کارخانه چایسازی فجر که تخریب و تغییر کاربری داده شد و مشکل فاضلاب در روستای نخجیر کلایه بازدید کرد.

دادستان لاهیجان در حاشیه بازدید مسئولان دستگاه قضا از کارخانه چایسازی فجر گفت: در سال ۸۲ بر اساس مصوبه هیات وزیران قرار شد کارخانه فجر که یک کارخانه دولتی بود به بخش خصوصی واگذار شود که در سال ۸۳ واگذاری به تعاونی چایکاران انجام شد و یکی از شروط این واگذاری تغییر ندادن کاربری این کارخانه بوده است.

ابراهیم انصاری با بیان اینکه در سال ۸۶ کارخانه به قیمت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد افزود: در سال ۹۲ کارخانه تخریب و تغییر کاربری داده شد.

وی از تشکیل پرونده قضایی در خصوص این کارخانه خبر داد و اضافه کرد: برگزار نکردن مزایده برای فروش کارخانه، واریز وجه حاصل از فروش به حساب‌های شخصی اعضای وقت تعاونی چایکاران، تخریب و تغییر کاربری از جمله تخلفات این پرونده است که دستگاه قضا آن را پیگیری خواهد کرد.

حجت‌الاسلام خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه سفر به لاهیجان از مشکل نبود سامانه دفع فاضلاب در روستای نخجیرکلایه و ورود فاضلاب به شالیزارها بازدید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در این بازدید گفت: در راستای مطالبات مردم مبنی بر حفظ حقوق شهروندی و بحث زیست محیطی از این روستا بازدید شد که با دستور رییس کل دادگستری گیلان، دادسرای لاهیجان در این زمینه ورود کرد و دستورات لازم برای برخورد با افرادی که به مسئولیت خود در خصوص اجرای طرح دفع فاضلاب در این روستا عمل نکردند داده شد.