دادگستری شهرستان ها و دادستانی ها با همکاری دیگر نهادها در شورای حفظ بیت‌المال با محوریت دادگستری استان که در هر شهرستان تشکیل می‌شود باید بحث معادن شن و ماسه و دیگر معادن و جنگل‌های بکر و طبیعی که برای نسل‌های آینده حفظ شود را باید به طور جدی پیگیری کنند.

ندای گیلان:دادگستری شهرستان ها و دادستانی ها با همکاری دیگر نهادها در شورای حفظ بیت‌المال با محوریت دادگستری استان که در هر شهرستان تشکیل می‌شود باید بحث معادن شن و ماسه و دیگر معادن و جنگل‌های بکر و طبیعی که برای نسل‌های آینده حفظ شود را باید به طور جدی پیگیری کنند.

قائم مقام دادگستری کل گیلان در مراسم توديع و معارفه رييس و دادستان شهرستان آستارا از تشکیل شورای حفظ بیت‌المال با محوریت دادگستری استان در شهرستان‌هاي گيلان خبر داد. مجید الهیان در جلسه شورای اداری این شهرستان با گرامیداشت سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر را مدیون پاسداران عزیز و دیگر قوای نظامی دانست و تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر مدیون جانبازان سرافرازی است که مردانه ایستادند و از تمام وجود خود مایه گذاشتند تا بتوانیم در یک فضای امن در این مقطع از زمان نفس بکشیم و شان خدمت‌رسانی را به انجام برسانیم. قائم مقام دادگستری گیلان قوه قضائیه را قوه‌ای مستقل در کنار دو قوه دیگر دانست و گفت: با توجه به اصل تفکیک قوا و با توجه به قانون اساسی باید در کار، عمل و تصمیم‌گیری‌ها به نقطه اوج برسیم. وی با اشاره به اینکه استقلال قوا به معنای جزیره‌ای کار کردن نیست، گفت: این تقسیم‌بندی‌ها از جنبه کار و رعایت اصول و ضوابط است که در تمام زمان و مکان‌ها به نوعی کم و بیش وجود دارد.
وی با بیان اینکه در برطرف شدن مشکلات و خدمت بهتر به مردم باید همدل و همزبان باشیم، یادآور شد: امروز مراسم‌های مختلفی در شهرهای استان برگزار می‌شود و شاهد نقل و انتقال‌ها در برخی از دادستان‌ها و دادگستری‌های حوزه‌ قضایی استان هستیم. قائم مقام دادگستری گیلان تغییرات را لازمه کار دانست و یادآور شد: هر آمدنی را رفتنی است و این آمدن و رفتن‌ها باید به نفع مردم باشد و خاطره بسیار خوبی از خدمتگزاری در ذهن مردم بگذارد. وی متذکر شد: امیدواریم این تحولات خدمت‌رسانی را بهتر کند و کسانی که منصوب می‌شوند سیاست‌های قوه را به نحو کامل‌تر و محکم‌تر با اقتدار بیشتر به انجام برسانند. الهیان آستارا را به عنوان شهرستان مرزی قطب اقتصادی گیلان دانست و تصریح کرد: حفظ امنیت شهروندان، گردشگران و ایجاد زمینه‌های بهتر برای کسب و کار مهم است. وی مبارزه با قاچاق کالا و ارج‌گذاری به تولیدات داخلی را مهم دانست و یادآور شد: حفظ انفال و منابع طبیعی و سرمایه‌های عمومی که در آستارا و دیگر شهرستان‌های گیلان وجود دارد، جزو مسایل مهم به شمار می‌رود. قائم مقام دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: قوه قضائیه، دادگستری شهرستان و دادستانی با همکاری دیگر نهادها در شورای حفظ بیت‌المال با محوریت دادگستری استان که در هر شهرستان تشکیل می‌شود باید بحث معادن شن و ماسه و دیگر معادن و جنگل‌های بکر و طبیعی که برای نسل‌های آینده حفظ شود را باید به طور جدی پیگیری کنند. وی آرامش، امنیت و آسایش مردم را جزو اصول اولیه کار عنوان کرد و یادآور شد: ایران امن‌ترین کشور در دنیای ناامن امروز محسوب می‌شود و این امنیت برای زندگی بهتر شهروندان و مردم است.
شايان ذكر است در ایننشست كه «مهندس پورحضرت» معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا، «حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا» امام جمعه، «نعیمی رز» نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی و جمع كثیری از مسئولان ادارات و نهادهای مختلف، نظامی، انتظامی شهرستانی حضور داشتند، از تلاش‌های سید احمد طالبی رئیس دادگستری و حجت‌الاسلام محمود علیزاده دادستان دادگستری آستارا قدردانی و حجت‌الاسلام عبدالرحیم استواری‌مقدم و احمد عبادی سفیدآب نیز به ترتیب به عنوان رئیس دادگستری و دادستان شهرستان آستارا منصوب شدند. سید احمد طالبی که بیش از سه سال تصدی ریاست دادگستری آستارا را به‌عهده داشت به عنوان رئیس دادگستری صومعه‌سرا و حجت‌الاسلام محمود علیزاده دادستان سابق آستارا نیز به عنوان رييس شعبه ۱۷ دادگاه حقوقی رشت منصوب شدند .