رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان با اشاره به تشکیل راهیان «مکتب سلیمانی»، گفت: ۱۸ فعال فرهنگی شهرستان های استان گیلان برای آموزش در این مکتب به کرمان اعزام شدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سرهنگ غلامرضا ملک علیپور با بیان اینکه دومین کنگره شهدای گیلان در سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود، بیان کرد: چهار پیش کنگره شامل کنگره شهدای دانشجو، کنگره میرزا و شهدای گیلان، کنگره شهدای مدافع حرم با محوریت «سردار سلیمانی» و «سردار حق بین» قبل از دومین کنگره شهدای گیلان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان با اشاره به ساخت و تحویل ۷۴۱ واحد مسکن محرومان، گفت: هر جایی که امکان ساخت خانه در آنجا سخت بود، برای محرومان مسکن ساختیم و روز سه شنبه این هفته اختتامیه ساخت مسکن محرومان نیز در رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور داوطلبانه پاسداران و بسیجیان در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی ایام کرونا، بیان کرد: از صبح یکشنبه تا پایان این هفته جاری ۷۲ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم گیلان توزیع می‌شود.

سرهنگ علیپور با بیان اینکه گیلانی‌ها در جبهه مقاومت حضور مؤثری داشتند، افزود: ۲۳ شهید مدافع حرم گیلانی داریم که برای همه آنها کارهای پژوهشی و چاپ کتاب انجام شده و برای برخی فرماندهان شاخص نیز اقدامات عظیم‌تری انجام شده است.

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان با اشاره به تشکیل راهیان مکتب سلیمانی، عنوان کرد: برای توسعه این اقدام فرهنگی ۱۸ نفر از ۱۷ شهرستان گیلان به کرمان اعزام شدند تا دوره آموزشی مکتب سلیمانی را بگذرانند.

وی حضور مستمر مردم در صحنه‌های مختلف را رمز پیروزی انقلاب دانست و تصریح کرد: هیچ جبهه‌ای به اندازه جبهه دفاع از سردار سلیمانی و محکومین دشمنان وی، مردمی نیست.

سرهنگ علیپور با اشاره به اقدامات برای مقابله با رویکرد خصمانه شبکه‌های اجتماعی در قبال پست‌های مربوط به سردار سلیمانی، بیان کرد: گیلانی‌ها در فضای مجازی بیش از هشت هزار توییت، سه هزار و ۷۲ پست اینستاگرامی و هشت هزار استوری با محوریت «سردار سلیمانی» منتشر کردند.

وی با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد حدود ۳۱ درصد از محتواهای تولید شده درباره سردار سلیمانی در فضای مجازی سانسور شده است، تصریح کرد: هشتگ hero تأثیر بالایی داشت به طوری که شبکه اجتماعی اینستاگرام مجبور به حذف ۱۳ میلیون پست در این باره شد اما خیزش اجتماعی ایجاد شده امپراطوری رسانه‌ای غرب را شوکه کرد.