حمیدرضا کفاش در سیزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز گیلان با اشاره به تقدیم 36 هزار شهید آموزش و پرورش اظهار کرد: پنج هزار شهید فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

ندای گیلان:حمیدرضا کفاش در سیزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز گیلان با اشاره به تقدیم 36 هزار شهید آموزش و پرورش اظهار کرد: پنج هزار شهید فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی از تشکیل بانک جامع اطلاعاتی خیران مدرسه‌ساز در کشور خبر داد و افزود: بانک اطلاعاتی خیران مدرسه‌ساز گیلان به عنوان پایلوت کشوری تشکیل می‌شود تا خیران داخل و خارج از کشور بتوانند کمک‌های خود را از این طریق ارائه کنند.

کفاش با بیان اینکه 75 درصد از مدرسه‌سازی کشور توسط دولت انجام می‌شود، تصریح کرد: 25 درصد از مدرسه‌های کشور توسط خیران ساخته می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مدرسه‌سازی را مصداق صدقه جاریه خواند و بیان کرد: نگاه خیران به مدرسه‌سازی ارتقای تعلیم و تربیت در کشور است.

وی گیلان را جزو 10 استان برتر کشور در امر مدرسه‌سازی عنوان کرد و گفت: زمینه توسعه مشارکت‌های مردمی در جامعه باید گسترش پیدا کند.

کفاش با تأکید بر پرهیز از جناح‌بازی و باندبازی در انجمن خیران مدرسه‌سازی، خاطرنشان کرد: نام ائمه اطهار (ع) و بزرگان بر مدارس در حال احداث حائز اهمیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خواستار کمک خیران مدرسه‌ساز خارج از کشور شد و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خیران مدرسه‌ساز خارج از کشور برای توسعه فضای آموزشی تاثیرگذار است.