با فرا رسیدن سیزدهم فروردین ماه ۱۳۹۹ و پایبندی مردم به سنت زیبای سیزده به در که این روز را به دامان طبیعت می رفتند و در دل کوه، جنگل و طبیعت می گذراندند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مردم‌ نهایت همکاری را با مسئولان به خرج دادند و در خانه های خود مانند.
به گزارش ندای گیلان،ناصر حاج محمدی با اشاره به اینکه شهرداری رشت ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان برای حضور آنها در خانه و لزوم قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان رشت اقدام‌ به مسدود کردن پارکها و بوستان های شهر رشت نمود.

شهردار رشت در همین زمینه افزود: پارکها و بوستان هایی که امکانش وجود داشت با کیسه های پلاستیکی و بوستانهایی که این امکان فراهم‌ نبود با آبپاشی و خیس نمودن چمن، فضا برای پهن کردن بساط محدود شد.

وی ادامه داد: هر چند باید از اقدام آگاهانه و مسئولانه شهروندان فهیم رشت تشکر و قدردانی کرد که سیزده به در را در خانه ها مانده اند و از تردد در سطح شهر و یا اتراق در فضاهای سبز شهری خودداری کردند.

شهردار رشت همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: اینجانب به عنوان خادم کوچک مردم و شهروندان شهر باران از همراهی مردم در جهت تحقق اهداف و برنامه های شعار “سیزده به در را در خانه می مانیم” مراتب قدردانی و سپاسگزاری فرماندار محترم و دیگر مسئولان شهری و استانی را اعلام‌ می نمایم.

دکتر حاج محمدی در پایان اظهار امیدواری کرد: با چنین آگاهی و دانشی که شهروندان از جدی بودن‌ مخاطرات در زمینه شیوع ویروس کرونا کسب کرده اند، جای امیدواری فراوان وجود دارد که به زودی بر این‌ ویروس شوم و منحوس فائق آییم.