ویژه برنامه های اجرایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در هفته دولت تشریح شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، شهرود امیرانتخابی در تشریح این خبر؛ هفته دولت را فرصتی مغتنم برای انعکاس جلوه های از تلاش خدمتگذاران نظام و تعامل بخش خصوصی در راستای آبادانی ایران زمین خواند و ضمن تجلیل از مقام شامخ شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: ارائه عملکرد دولت باید بصورت شفاف صورت گیرد.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم تقویت روحیه نشاط و امید در جامعه بوده است و زمینه تحقق این امر و افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به دولت، بیان اقدامات و عملکرد دولت به شهروندان می باشد.

این مقام مسئول از هفته دولت به عنوان گفتمان وحدت‌ بخش و آینده‌محور یاد کرد که تبیین موضوعات مختلف را به دنبال داشته است.

امیرانتخابی به بیان اقدامات قابل اجرا از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان طی هفته دولت پرداخت و افزود:در این هفته ۳۷ پروژه در سه حوزه گردشگری،صنایع دستی و میراث فرهنگی با حجم سرمایه گذاری و اعتباری بالغ بر 540میلیارد ریال افتتاح و امکان اشتغال تقریبی 200 نفر ایجاد می شود.

وی 120 میلیارد ريال از مجموع سرمایه گذاری برای طرح های مذکور را تامین شده از سوی بانکها دانست و یادآور شد: مبلغ ۱۸ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی تامین گردیده که اتمام طرح سالمسازی ساحل چمخاله و ۵ پروژه حوزه میراث فرهنگی با محوریت بازگشایی بخش شرقی قلعه رودخان، ساماندهی مناره صومعه سرا، افتتاح فاز اول سایت موزه اسب ریسه و محوطه سازی حمام مریان را با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در بر داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تعدد دفاتر خدمات مسافرتی معتبر با خدماتی منحصر به فرد را عنصری قابل اتکا در امر توسعه گردشگری استان خواند و از افتتاح دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در رشت با میزان سرمایه گذاری ۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۶ نفر خبر داد.

امیرانتخابی همچنین به افتتاح ۲۲ واحد هتل و بوم گردی در شهرستانهای آستانه اشرفیه ،انزلی، رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن،ماسال، رودبار، تالش، رضوانشهر، آستارا و لاهیجان اشاره کرد و افزود: با اشاره به اهمیت فعالیت های صنایع دستی در اشتغالزایی و معرفی داشته های فرهنگی گیلان، از افتتاح ۳ کارگاه صنایع دستی طی هفته دولت خبر داد.

خاطر نشان می گردد هتل چهار ستاره راتینس ماسال با حجم سرمایه گذاری 570 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال 67 نفر در سفر اخیر علی اکبر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح گردید.