رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ، حال 28 نفر از زائران ایرانی حادثه دیده در مکه را خوب توصیف کرد و خبر داد که 4 زائر ایرانی آسیب دیده دیگر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

به گزارش نداي گيلان:  دکتر سید علی مرعشی در تشریح آخرین وضعیت حادثه‌ دیدگان سقوط بالابر در مسجد الحرام، گفت: حال همه زائران ایرانی حادثه‌دیده، جز ۴ تن که نیاز به عمل جراحی داشتند، خوب بوده و تا امروز عصر مرخص می‌شوند.

وی افزود: از آنجا که تعداد زائران مصدوم سایر کشورها بسیار زیاد بود، لذا هلال‌ احمر ایران مصدومان را به بیمارستان خود منتقل کرد و فقط ۴ تن از زائران که نیاز به مداخلات جراحی داشتند، در بیمارستان سعودی تحت درمان قرار گرفتند.

مرعشی همچنین با اشاره به بازدید نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از مصدومان این حادثه عنوان کرد: ظهر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با حضور در بیمارستان هلال‌احمر ایران، جویای احوال حادثه‌دیدگان و نحوه ارائه خدمات درمانی به آنها شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در ارائه خدمت به زائران وجود ندارد، تصریح کرد: خوشبختانه حجم دارویی که برای ارائه خدمت به زائران در تمتع تدارک دیده شده، بسیار مناسب بوده و از آنجا که روال کلی ارائه خدمات درمانی به زائران در حج امسال، از همه نظر بسیار مناسب بوده؛ لذا مشکلی در ارائه خدمت به زائران وجود ندارد.

عصر روز گذشته طوفان و بارش شدید باران منجر به سقوط جرثقیل در صحن مسجد الحرام شد که بر اثر آن  ۱۰۷ زائر کشته و ۲۳۸ نفر زخمی شدند. ۳۲ نفر از زخمی ها ایرانی بودند و یک زائر ایرانی نیز جان باخت.