استاندار گیلان با تاکید بر تشریح علت مبارزه با آمریکا برای نسل حال و آینده، گفت: نفی خوی استکباری اعتقاد دینی و انقلابی بوده و نظام جمهوری اسلامی نیز برگرفته از قرآن و اسلام است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی صبح چهارشنبه در مراسم نواخت شدن زنگ استکبارستیزی با اشاره به موضوع مقاومت و دست رد زدن به سینه استکبار جهانی که با نگاه تحقیر آمیز به ملت ایران نگاه می‌کرد، گفت: امام خمینی (ره) در راستای شفاف سازی کاپیتولاسیون ما را نسبت به ماهیت استکبار آگاه کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه حماسه ۱۳ آبان علیه حکومت پهلوی که دست نشانده آمریکایی‌ها بود رخ داد، تصریح کرد: پس از ۱۳ آبان جنایت‌های آمریکا در ایران کاملاً هویدا شد.

وی با تاکید بر تشریح علت مبارزه با آمریکا برای نسل حال و آینده، بیان کرد: نفی خوی استکباری اعتقاد دینی و انقلابی است و نظام جمهوری اسلامی نیز برگرفته از قرآن و اسلام است.

عباسی ادامه داد: نمی‌توان در حکومت اسلامی تسلیم خوی استکباری آمریکا شد تا بر ما سلطه یافته و ارزش‌ها و داشته‌ها و باورهای ما را از طریق تحریم نابود کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه حرکت نفی سلطه و رد تسلط آمریکا باعث شد در حوزه‌های مختلف مانند هوافضا به قدری پیشرفت کنیم که موفق به ساقط کردن پهباد آمریکایی شویم، گفت: کسی جرأت نگاه کردن به حریم مرزهای ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه به واسطه وقت کشی‌های انجام شده در حوزه هسته‌ای ۱۰ سال عقب افتاده‌ایم، افزود: استفاده ما از انرژی هسته‌ای صلح آمیز بود اما برجام و پسابرجام چیزی جز نفوذ و آسیب نصیب ما نکرد.