مراقبت‌های بهداشتی دامپزشکی علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تشدید شد.

به گزارش ندای گیلان،همزمان با تشدید مراقبت های بهداشتی دامپزشکی علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان،جلسات و ستادهای شهرستانی با محوریت برگزاری در فرمانداری ها به منظور هماهنگی و انسجام بیشتر تشکیل می شود.

دکتر سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی گیلان با حضور در جلسات ستاد شهرستانی پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری شهرستانهای رضوانشهر،انزلی و لاهیجان گفت:به منظور رعایت اصول بهداشتی در پرورش طیور بومی در روستا بهتر است ضمن جلوگیری از تماس آنها با پرندگان وحشی،در محیط مسقف و محصور به توری نگهداری کرد.

وی افزود:شهروندان از خرید پرنده شکار شده یا طیور زنده در بازارهای هفتگی و همچنین فروشندگان دوره گرد خودداری کنند زیرا تمیز کردن این مرغها و پرکندن آن موجب احتمال انتشار آلودگی می شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان ضمن توصیه به جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی یادآوری کرد:بنا به تصمیم ستاد استانی،عرضه پرنده زنده و شکار شده جهت حفظ سلامتی شهروندان،تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی توصیه کرد:روستائیان در هنگام مواجهه با تلفات غیرمتعارف در طیور خانگی ضمن اعلام مراتب به مراکز دامپزشکی آنها را بصورت بهداشتی دفن کنند.