معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ایجاد نارضایتی در مردم را از نقشه های استکبار جهانی دانست و با تاکید بر ضرورت هوشیاری ملت ایران گفت: ترویج ناکارآمدی، توهین و تفرقه افکنی، بازی در زمین دشمن است.

به گزارش ندای گیلان،محمود قاسم نژاد در مراسم رونمایی از کتاب شهدای کارمند گیلان که در مجتمع خاتم‌ الانبیاء رشت برگزار شد، از تلاش های انجام شده برای گردآوری و انتشار زندگینامه شهیدان والامقام و رزمندگان پرافتخار دوران دفاع مقدس قدردانی کرد و تفکر و سیره شهدا را رافع مشکلات کشور خواند.

معاون استاندار گیلان افزود: کشور ما نیازمند بهره گیری از راه شهدا برای ایجاد وحدت در جامعه و همگرایی در راستای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی است نه آنکه از تریبون های مختلف، یکدیگر را به نا کارآمدی متهم و در زمین دشمن بازی کنیم.

 وی با یادآوری توطئه های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته ادامه داد: لازم است رشادت ها و جانفشانی های شهدا به درستی به نسل جوان انتقال یابد.

قاسم نژاد چاپ کتاب و معرفی شهیدان به عموم جامعه را یک اقدام فرهنگی مناسب در راستای معرفی این الگوها عنوان و خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که دوران دفاع مقدس، حماسه آفرینی ها و شهدای والامقام؛ قسمتی از هویت جامعه اسلامی ایران هستند حال آنکه دشمنان تلاش می کنند ارزش های فرهنگی ما را تغییر دهند.

وی ایستادگی همه ملت ایران مقابل تجاوز به کشورمان در جنگ تحمیلی را نمونه ای آشکار از پایمردی مردم در دفاع از ارزش ها دانست و افزود: انچه ما را در برابر دشمنان پیروز کرد؛ وحدت ملی بود و امروز نیز به اتحاد و انسجام در همه ارکان جامعه نیازمندیم.

قاسم نژاد تبعیت از منویات رهبری و گام نهادن در مسیر شهدای والامقام را راه سعادت ذکر و بر لزوم پرهیز از تفرقه افکنی در جامعه تاکید کرد.