سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:استان های شمالی مازندران، گیلان و گلستان نارنجی هستند و تردد به این استان ها ممنوع است.

به گزارش ندای گیلان،علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به محدودیت ها در کشور اظهار کرد: این محدودیت با رنگ بندی شهرها ارتباطی ندارد و در همه شهرها با همه رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و آبی برقرار است.
او بیان کرد:​ ۱۸ شهر نارنجی داریم که ۱۵ شهر مربوط به استان مازندران و سه شهر مربوط به استان گیلان است و همچنین ۱۲۴ شهر زرد و ۳۰۶ شهر آبی داریم.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه استان های تهران و البرز در وضع زرد هستند اضافه کرد: استان های شمالی، مازندران، گیلان و گلستان نارنجی هستند و منع تردد به این استان ها وجود دارد، متاسفانه سفر به استان هرمزگان به ویژه جزیره های قشم، کیش و جاسک موجب شده است که خیز بیماری کرونا در این شهرها مشاهده شود.

رئیسی با بیان اینکه استانداری های هر استان ها، رنگ بندی شهرها را مشخص می کنند و صدا و سیمای محلی هر استان هم این محدودیت ها را اعلام می کنند اظهار کرد: نگرانی از کاهش درصد رعایت دستورالعمل های مقابله با کرونا داریم، تلاش می کنیم به گونه ای کنترل کنیم که شب عید آرامی داشته باشیم، اگر این دستورالعمل ها رعایت نشود همه گرفتار خواهند شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیش از ۳۰ هزار پلمب و بیش از ۶ میلیون جریمه در ارتباط با ترددها و تجمع ها انجام شده است، محدودیت تردد در حوزه شهرهای نارنجی را به زرد هم تعمیم دادیم و سعی کردیم سخت گیری ها را در این زمینه بیشتر کنیم.