مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به ترانزیت ۲۸۷ هزار و ۴۳۳ تن کالا از گیلان، گفت: این میزان ترانزیت طی ۱۱ ماه انجام گرفته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فریبرز مرادی در جمع خبرنگاران با اشاره به ترانزیت ۲۸۷ هزار و ۴۳۳ تن کالا از استان گیلان اظهار کرد: این میزان ترانزیت طی ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ انجام گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان افزود: ۲۶۳ هزار و ۲۳۴ تن کالا از مرز آستارا و ۲۴ هزار و ۱۹۹ تن کالا نیز از مرز انزلی به مقاصد تعیین شده ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه میزان ترانزیت ورودی استان ۸۷ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: بررسی آمارها نشان از افزایش ۲۸۷ درصدی ترانزیت خروجی از استان گیلان دارد.

مرادی با اشاره به اینکه عمده ترین کالاهای ترانزیت شده از گیلان شامل انواع ورق گالوانیزه، برنج و انواع لاستیک است، ادامه داد: در تلاش هستیم با برنامه ریزی دقیق و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های داخلی ترانزیت کالا از استان را افزایش دهیم.

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه امسال ۱۲۶ هزار و ۳۳۰ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است، گفت: انواع تخته، جو و انواع آرد عمده این کالاهای وارداتی است.

مرادی با اشاره به صادرات ۸۲۸ هزار تنی کالا از مرز آستارا بیان کرد: میوه، تره بار و انواع کاشی عمده کالاهای صادراتی هستند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.