«جو بایدن» در انتقاد از این اقدام دولت واشنگتن گفت که «رئیس جمهور ترامپ دینامیتی به درون انبار باروت انداخت».

به گزارش ندای گیلان،در پی حمله راکتی نیروهای آمریکا به کاروان نیروهای حشد شعبی در عراق و شهادت سردار قاسم سلیمانی و تنی چند از فرماندهان و مقامات بلندپایه حشد شعبی، «جو بایدن» در انتقاد از این اقدام دولت واشنگتن گفت که «رئیس جمهور ترامپ دینامیتی به درون انبار باروت انداخت».

وی در این باره افزود: «بیانیه دولت [آمریکا] می‌گوید که هدف [این حمله] جلوگیری از حمله‌های آتی ایران است؛ اما این اقدام مطمئناً تأثیری معکوس خواهد داشت».

جو بایدن در ادامه بیان کرد: «رئیس جمهور ترامپ درست یک دینامیت به انبار مهمات انداخته است، او به مردم آمریکا یک توضیح در مورد استراتژی و نقشه [واشنگتن] برای حفظ امنیت نیروها و کارکنان سفارت، ملت و منافع کشورمان هم در داخل و هم در خارج و هم به شرکای آمریکا در سرتاسر منطقه و فراتر از آن بدهکار است».

انتقاد مورفی از توجیه پنتاگون

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا در دو پیام توئیتری، توجیه پنتاگون برای ترور سردار حاج قاسم سلیمانی را به باد انتقاد گرفت.

وی در یک پیام توئیتری نوشت: «سلیمانی دشمن ایالات متحده بود. در آن شکی نیست. پرسش این است که آیا آمریکا بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور می‌کند، با علم به اینکه این آغاز یک جنگ بالقوه بزرگ منطقه‌ای خواهد بود؟»

وی در یک پیام توئیتری دیگر می‌نویسد: «توجیه [پنتاگون] برای این ترور، جلوگیری از حمله‌های ایران در آینده بود!»

کریس مورفی در ادامه این پیام می‌افزاید: «یک دلیلی که ما معمولاً مقامات سیاسی خارجی را ترور نمی‌کنیم این باور است که یک چنین اقداماتی باعث کشته شدن شمار بیشتری از آمریکاییان، و نه کمتر، خواهد شد. این مسئله باید امشب مایه نگرانی واقعی، عمیق و مبرم ما باشد».

واکنش ترامپ

در پی ترور سردار حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری تصویری از پرچم آمریکا را منتشر کرد.