ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل قصد دارد از سران کشورها دعوت کند علیه ایران و کره شمالی اقدام کنند.

به گزارش ندای گیلان از بلومبرگ،دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در روزهای آینده و در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با دو هدف اصلی ملاقات‌هایی را با سران کشورها انجام خواهد داد. این دو هدف اصلی شامل دعوت به ایستادن در کنار آمریکا در مقابل کره شمالی و نیز مقابله با برنامه هسته‌ای ایران خواهند بود.

ترامپ در طی چهار روز که از دوشنبه آغاز می‌شود ملاقات‌های دیپلماتیک بسیاری را انجام خواهد داد که تمایل وی به معامله یک به یک را نشان خواهد داد.

نیکی هیلی فرستاده آمریکا در سازمان ملل روز جمعه در کاخ سفید و در جمع خبرنگاران گفت: «در هفته آینده سرفصل‌های اندکی برای بررسی نخواهیم داشت.» وی اذعان کرد سران کشورهای خارجی درباره عملکرد رئیس جمهور غیرقابل پیش‌بینی آمریکا در این نشست کنجکاوند.

هیلی گفت: «آن‌ها همه بسیار نگرانند تا دریابند او (ترامپ) چه برای گفتن دارد.» وی افزود: «من فکر می‌کنم او تاثیر بزرگی ایجاد کند.»

حضور ترامپ در سازمان ملل که با سخنرانی وی در این نهاد بین‌المللی همراه خواهد بود، حساس‌ترین لحظه برای وی از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری‌اش خواهد بود. ترامپ پیشتر در دو اجلاس بزرگ اروپایی شرکت کرده است، اما روزهای آینده برای وی بسیار حساس‌تر خواهد بود.

همانگونه که وی از سران 200 کشور در شهر نیویورک استقبال می‌کند، از آن‌ها درخواست خواهد کرد تا برای تلاش به منظور محدود کردن برنامه‌های موشکی و اتمی ایران و کره شمالی، به آمریکا بپیوندند.

از هنگامی که دونالد ترامپ در کاخ سفید جانشین باراک اوباما شده است، تنش‌ها با هر دو کشور تشدید شده است.