رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و بازگشت تدریجی مسافران، گفت: ترافیک در محورهای گیلان پرحجم، متراکم اما روان است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سرهنگ جاور صفاری با اشاره به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران به موطن خود، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان گیلان پرحجم، متراکم و نیمه سنگین اما روان است.

وی ادامه داد: در محور سراوان به سمت امامزاده هاشم و شهر رودبار با توجه به خروج تدریجی مسافران از استان گیلان ترافیک به خصوص در باند شمال به جنوب محور نیمه سنگین اما روان است.

رئیس پلیس راه گیلان اضافه کرد: در محور ورودی به استان گیلان نیز در محدوده منجیل به سمت رودبار ترافیک کم حجم و روانی را شاهد هستیم، افزود: در بزرگراه لنگرود به سمت آستانه اشرفیه ترافیک نیمه سنگین، پرحجم اما روان گزارش شده است.

وی ادامه داد: در دیگر محورهای ارتباطی استان گیلان تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده اما به دلیل حضور مسافران که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۳۱ درصدی هستیم ترافیک دیگر محورهای استان متأثر از حضور مسافران پر تردد است.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه در این بازه زمانی ۱۵۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی در محورهای استان گیلان مصدوم شدند، تصریح کرد: تعداد تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به جان باختن هفت نفر در این حوادث، افزود: رانندگان در هنگام تردد در محورهای استان گیلان برای جلوگیری از وقوع حوادث باید قوانین و مقررات را رعایت کرده و سرعت مطمئنه را رعایت و انجام رفتارهای پرخطر جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس راه گیلان تأکید کرد: مسافران زمان بازگشت خود را با توجه به حجم بالای خروج مسافر و وضعیت معبر در محدوده شهر رودبار به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.