مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: فاز عملیاتی فعالیت منطقه ویژه لاهیجان به عنوان یک منطقه هوشمند اقتصادی بر پایه فناوری طی سه ماه آینده تدوین و تکمیل شده و به دبیرخانه سازمان مناطق ویژه ارائه می شود.

به گزارش ندای گیلان،منصور مولایی پور در گفت وگویی،با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان یک بستر قانونی برای فعالیت و سرمایه   گذاری است، اظهار کرد:پس از برگزاری جلسات متعدد و ارائه پیشنهادات متنوع پیرامون فعال سازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان پس از نزدیک به 10 سال از اخذ مصوبات قانونی، معرفی سازمان امور صنفی رایانه استان به عنوان سازمان مسئول مطرح شده است که می تواند این منطقه را به منطقه ای هوشمند و فناورانه تبدیل کند.

وی افزود:این سازمان باید طرح و برنامه کاملی داشته باشد تا بتوان نسبت به معرفی آن به دبیرخانه سازمان مناطق آزاد کشور اقدام کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان گفت:طرح و برنامه نظام صنفی رایانه استان علاوه بر شفاف بودن، باید قابلیت اخذ سود از فعالیت در حوزه فناوری در منطقه ویژه لاهیجان را داشته باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد:بی تردید ارائه برنامه و طرحی شفاف که تمامی جوانب در آن مطرح شده باشد، از سوی سازمان نظام صنفی امور رایانه استان برای قبول سازمان مسئول منطقه لاهیجان ضروری است.

مولایی پور تاکید کرد: فاز عملیاتی فعالیت منطقه ویژه لاهیجان به عنوان یک منطقه هوشمند اقتصادی بر پایه فناوری طی سه ماه آینده با تعامل بین دانشگاه گیلان و سازمان نظام امور صنفی رایانه استان تدوین و تکمیل شده و به دبیرخانه سازمان مناطق ویژه ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه لاهیجان تمامی مصوبات لازم از مراجع بالادستی را در دهه 80 اخذ کرده، گفت: ایجاد یک خوشه صنعتی که بر پایه فناوری باشد، بهترین پیشنهاد برای فعال سازی منطقه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان خاطرنشان کرد: داشتن مصوبه هیئت وزیران و مجلس برای منطقه ویژه لاهیجان یک پتانسیل است و کلیات این منطقه پذیرفته شده لذا جزئیات نباید مانع از فعال سازی این منطقه گردد.