جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در بخش تولمات شهرستان صومعه سرا در حالی برگزار شد که مسئولان از آمادگی کامل شهرستان برای میزبانی از شهدای گمنام خبر دادند.

به گزارش ندای گیلان،فرماندار صومعه سرا در جلسه هماهنگی تشییع و تدفین دو شهید گمنام در تولم شهر از توابع بخش تولمات که بعدازظهر یکشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: شهرستان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه  ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه میزبان دو شهید گمنام است.

علی فتح اللهی با بیان اینکه این شهدا در تولم شهر از توابع بخش تولمات شهرستان صومعه سرا تشییع و به خاک سپرده می شوند، افزود: مراسم وداع این عزیزان شامگاه سه شنبه ۱۰ اسفند در مسجد جامع تولم شهر برگزار می شود.

وی ادامه داد: مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در این شهر ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه از جلوی حوزه بسیج پایگاه مقاومت شهید سعیدی تولمات به سمت پارک شهر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دیدگاه، نگاه و مسیر شهدا برای همگان شناخته شده است، افزود: استفاده مناسب و درست از این مسیر نشان دهنده این بوده که پیرو راه شهدا هستیم.

فرماندار صومعه سرا  آرامش و امنیت موجود در ایران را مرهون خون شهدا عنوان کرد و گفت: صدور انقلاب اسلامی به تمام دنیا از تأکیدات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که دشمنان انقلاب اسلامی از این موضوع در هراس هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمنان سنگ اندازی و مانع تراشی بر سر راه صدور تفکر و نگرش انقلاب اسلامی به جهان است، خاطرنشان کرد: نظام مقدس اسلامی با رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به پشتوانه مردم و خون شهدا همچنان استوار و مقاوم ایستاده و این چیزی است که در انقلاب های دنیا بی نظیر است.

فتح اللهی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه به ویژه به نسل جوان را از وظایف مهم مسئولان دانست و تصریح کرد: تبیین زندگینامه و مرام، شناخت جایگاه و دیدگاه معنوی شهدا باید سرلوحه همه امور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حضور و برگزاری مراسم باشکوه اعم از تشییع و تدفین و یادواره برای شهدا امتحانی برای همگان است، یادآورشد: این تکلیف الهی است که باید به نحوه احسن انجام شود.مهر