استاندار گیلان با اشاره به تصویب اعتبار هفت هزار و یکصد میلیارد تومانی در سفر دولت سیزدهم به استان اظهار داشت: تاکنون افزون بر یک هزار و یکصد میلیارد تومان اعتبار از میزان یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار سال 1400 تخصیص یافته و طی روزهای آتی، یکصد میلیارد تومان باقی مانده نیز تخصیص می یابد.

به گزارش ندای گیلان،اسدالله عباسی ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان ، با اشاره به تصویب اعتبار هفت هزار و یکصد میلیارد تومانی در سفر دولت سیزدهم به استان اظهار داشت:  تاکنون افزون بر یک هزار و یکصد میلیارد تومان اعتبار از میزان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار سال ۱۴۰۰ تخصیص یافته و طی روزهای آتی، یکصد میلیارد تومان باقی مانده نیز تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید گزارش کاملی از هزینه کرد اعتبارات و پیشرفت پروژه ها اعلام کنند ، یادآور شد: پیشتر نیز تاکید داشته ام که اولویت توزیع اعتبار، با پروژه هایی‌ست که بنا بر برنامه زمان بندی ، پیشرفت خوبی دارند .

استاندار گیلان خاطرنشان ساخت: هیچ بهانه ای برای توقف پروژه های در دست اجرا پذیرفتنی نیست و دستگاه متولی باید نسبت به تامین بودجه اقدام کند .

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید بخشی از اعتبارات را از منابع ملی و متمرکز خود تامین نمایند، ارائه گزارش شفاف به مسئولان استان و مردم را ضرورتی غیرقابل انکار خواند.

دکتر عباسی یادآور شد: به‌منظور بررسی میدانی و نظارت بر روند اجرای پروژه ها، بازرسان و نمایندگانی به صورت نامحسوس به محل اجرا اعزام می شوند و در تخصیص اعتبارات گزارش آنان مورد توجه قرار می گیرد.

نماینده عالی دولت در استان به اولویت های گیلان از جمله پروژه های حوزه راه ، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان و راه آهن اشاره و اضافه کرد: باید با اجرای به‌موقع و صحیح پروژه ها رضایت مردم جلب شود.

استاندار گیلان همچنین به ضرورت ایمن‌سازی راه ها تاکید کرد و افزود: نصب علائم هشدار دهنده در محورها به ویژه مناطق حادثه خیز و روشنایی معابر، باید مورد توجه باشد.

وی همچنین به وضعیت استان در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شاهد کاهش شدید بیماری کرونا در استان هستیم اما نباید رعایت نکات بهداشتی را از یاد برد بلکه بایستی فرهنگ بهداشت را مورد توجه قرار داد و به تزریق دزهای دوم و سوم واکسن به عنوان امری مهم در حفظ سلامت فردی و اجتماعی توجه داشت.

در این نشست گزارش عملکرد چند دستگاه اجرایی از جمله راه و شهرسازی ، آب و فاضلاب ، راه آهن ، علوم پزشکی و آب منطقه ای در خصوص روند اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری به گیلان ارائه شد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی هشتم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در پانزدهمین سفر استانی، به گیلان آمد.