معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان گفت: هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری به استان گیلان تخصیص یافته است.

به گزارش ندای گیلان، سیدمحمد احمدی  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گیلان که با حضور معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود تشکیل شده بود ، با بیان اینکه از کل اعتبار سه هزار و ۸۰ میلیارد ریالی تسهیلات روستایی و عشایری گیلان مبلغ هزار و 740 میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل به استان تخصیص یافته است، افزود: تاکنون مبلغ دو هزار و 297 میلیارد ریال معادل 75 درصد اعتبار ابلاغی و 132 درصد اعتبار تخصیصی توسط بانک‌های عامل متولی پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون با 646 میلیارد ریال طرح انعقاد قرارداد شده و با پرداخت 541 میلیارد ریال، بیشترین جذب را داشته است، افزود: پست بانک نیز با 453 میلیارد ریال طرح انعقاد قرارداد شده و با پرداخت 402 میلیارد ریال رتبه دوم جذب را در استان دارا می باشد.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی نیز با هزار و ۶۹ میلیارد ریال طرح به انعقاد قرارداد رسیده و با پرداخت همین مبلغ رتبه سوم جذب در بین بانک‌های عامل اعتبارات روستایی و عشایری را کسب کرد و صندوق کار آفرینی امید با 302 میلیارد ریال طرح انعقاد قرارداد شده، کمترین درصد جذب در بانک‌های عامل را داراست.

احمدی در خصوص وضعیت طرح‌های معرفی شده به کارگروه ملی نیز گفت:  تاکنون از بین طرح‌های معرفی شده به کارگروه ملی در سطح استان، طرح احداث کشتارگاه صنعتی طیور و با رسته اولویت صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با مبلغ 150 میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال فراگیر با استفاده از منابع داخلی بانک‌های عامل استان گفت: از کل اعتبار پنج هزار و  875 میلیارد ریال اعتبار استان مبلغ 678میلیارد ریال معادل 12 درصد کل اعتبار تاکنون از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: از کل اعتبار استان در اشتغال فراگیر، شهرستان لنگرود با پرداخت 10 طرح به مبلغ 123 میلیارد ریال و اشتغال 118 نفر رتبه اول را داراست و در همین راستا شهرستان آستارا کمترین درصد جذب را نسبت به سهم خود در بین شهرستان‌ها داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات روستایی هدف دولت فقط تزریق نقدینگی نیست، اذعان کرد: عزم نظام و در راس آن رهبری این است که اشتغال رونق یابد و انتظار ما تحرک بیشتر از بانک‌هاست.

گفتنی است، استان گیلان در بخش رتبه بندی کشوری نسبت به 50 درصد اعتبارت ابلاغ شده اشتغال روستایی و عشایری با 195 درصد مبلغ مصوب رتبه 12 کشوری و با 164درصد مبلغ انعقاد قرارداد رتبه 9 کشوری  را کسب کرد.