میرشمس مومنی‌زاده در فومن با اشاره به شدت بارندگی اخیر این شهرستان اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر موجب وقوع سیلاب و تخریب انهار کشاورزی شده است.

ندای گیلان:میرشمس مومنی‌زاده در فومن با اشاره به شدت بارندگی اخیر این شهرستان اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر موجب وقوع سیلاب و تخریب انهار کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه بر اثر وقوع سیل 70 درصد بیش از 69 سردهنه انهار کشاورزی فومن تخریب شده است، تصریح کرد: وجود ماشین‌آلات سنگین برای بازسازی این سردهنه‌ها امری ضروری است.

فرماندار فومن بازسازی سردهنه‌های مذکور را نیازمند یاری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی دانست و خاطرنشان کرد: بازسازی سردهنه‌هایی که سطح کشت بیشتری دارند در اولویت است.

وی با بیان اینکه بقیه سردهنه انهار به صورت اولویت‌بندی بازسازی و بازگشایی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای برطرف شدن مشکلات نیازمند همیاری مردم و مسئولان هستیم.

مومنی‌زاده با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف منابع آبی کشاورزی خاطرنشان کرد: امسال 8 هزار هکتار از شالیزارهای فومن به صورت مکانیزه و 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی فومن به صورت سنتی آبیاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 48 هزار تن برنج از شالیزارهای فومن برداشت و تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: برنج محصول راهبردی کشاورزی غرب گیلان است.

فرماندار فومن خسارت ناشی از سیل مذکور را بالغ بر 31 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: در این حادثه 46 پل کوچک و آبراه تخریب شدند و چند مورد رانش زمین موجب آسیب رساندن به شانه خاکی راه‌ها شده است.