محمد رضا برجی در آستانه هفته محیط زیست با معرفی گیلان به سرزمین با طبیعت بکر و سرسبز، اظهار کرد: داستان سراوان و رودخانه های زرجوب و گوهر رود این مناطق را با برچسب آلاینده های زیست محیطی معرفی کرده است.

ندای گیلان:محمد رضا برجی در آستانه هفته محیط زیست با معرفی گیلان به سرزمین با طبیعت بکر و سرسبز، اظهار کرد: داستان سراوان و رودخانه های زرجوب و گوهر رود این مناطق را با برچسب آلاینده های زیست محیطی معرفی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه قاچاق چوب در گیلان در دهه های اخیر به یک معضل بزرگ زیست محیطی تبدیل شده است، تصریح کرد: برداشت قاچاق چوب ضربان حیات جنگل های گیلان را کند کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به دو نوع برداشت چوب مجاز و غیر مجاز از جنگل های گیلان، اضافه کرد: تخریب جنگل ها در گیلان در دو نوع قانونی و غیر مجاز صورت می گیرد.

وی افزود: در حوزه قانونی شرکت های شفارود با مجوز بهره برداری در کنار پیمانکاران بهره برداری جنگل برداشت های قانونی دارند و در این راستا فعالیت می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر که برداشت قاچاق چوب در سال های اخیر کاهش یافته است، ابراز کرد: قاچاق چوب از جنگل های گیلان از ۳۰۰ هزار متر مکعب به مرز ۶۰ هزار متر رسیده است و این معضل باید به صفر برسد.

برجی در خاتمه با بیان اینکه دستور واردات چوب به گیلان صادر شده است، اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر استانی به گیلان دستور تعطیلی برداشت چوب را از جنگل های استان گیلان صادر کرد.