ستاندار زنجان از اقدام ابتکاری مدیریت استان برای تشکیل کارگروه نظارت بر عملکرد دستگاه ها و شبکه بانکی برای تسهیل و توسعه پرداخت تسهیلات بانکی در استان خبر داد و تاکید کرد: مطابق با پیگیری های صورت گرفته این کارگروه، شاهد تسهیل امور و پرداخت یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی […]

ستاندار زنجان از اقدام ابتکاری مدیریت استان برای تشکیل کارگروه نظارت بر عملکرد دستگاه ها و شبکه بانکی برای تسهیل و توسعه پرداخت تسهیلات بانکی در استان خبر داد و تاکید کرد: مطابق با پیگیری های صورت گرفته این کارگروه، شاهد تسهیل امور و پرداخت یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک های استان به بخش تولید بودیم.

به گزارش ندای گیلان از استان زنجان:  

اسداله درویش ‌امیری در جلسه شورای اداری استان، با بیان اینکه زنجان طی سالجاری، موفقیت خوبی در تحقق اهداف حوزه اشتغال داشته است، اظهار کرد: مطابق آخرین برآوردها از نرخ بیکاری، استان نرخ بیکاری 9.7 درصدی دارد و آمارهایی که بعضاً از درصد بیکاری در استان عنوان می شود، کارشناسی شده و مطابق با واقعیت های آماری نیست.

وی با بیان اینکه طی سالجاری در حوزه آی تی، بیش از سهم مصوب استانی شغل ایجاد شده است، افزود: علاوه بر این بخش، شاهد ایجاد اشتغال به صورت 100 درصدی در بخش صنعت مطابق با سهم تعریف شده استانی هستیم، هرچند در برخی بخش ها همچون خدمات، باید شتاب بیشتری به منظور ایجاد شغل در استان داده شود.

استاندار زنجان به سهم اقتصادی بخش های مختلف در اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: سهم اقتصادی بخش کشاورزی در کشور، 9.57 درصد است که این میزان در استان، 18.34 درصد بوده که این آمار، گویای دو برابر بودن ظرفیت های اقتصادی بخش کشاورزی استان نسبت به میانگین کشوری است.

مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه سهم بخش صنعت و معدن در اقتصاد کشور، 29.41 درصد است، خاطر نشان کرد: این میزان در استان، 31.10 درصد بوده که 2 درصد بیشتر از میانگین کشوری است. همچنین سهم بخش مسکن در اقتصاد کشور، 9.14 درصد بوده که این میزان برای استان، 8.17 درصد برآورد شده است.

درویش امیری با اشاره به اینکه سهم بخش خدمات در اقتصاد کشور، 51.49 درصد است، اظهار کرد: این میزان در استان 41.93 درصد بوده که باید مدیران حوزه اشتغال استان نسبت به افزایش این سهم، توجه جدی داشته باشند؛ چرا که فاصله معنادار این بخش قابل قبول نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید مشخص شود چرا بیشتر مراکز خدمات بین راهی مورد اقبال مردم، در محدوده شهرهای کرج و قزوین واقع شده اند، یادآور شد: این مراکز، حجم بالایی از اشتغال حوزه خدمات را پوشش می دهد و باید سهم اشتغال بخش خدمات در طرح هایی همچون ایجاد بازارهای میوه و تره بار، پایانه صادراتی و پارک لجستیک و صنایع تبدیلی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سالجاری نسبت به عملکرد بانک های استان، انتقاداتی صورت گرفت، افزود: هرچند در برخی جلسات مباحث انتقادی صورت گرفت، اما از عملکرد شبکه بانکی استان بابت همراهی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان، رضایت کافی وجود دارد.

درویش امیری به وضعیت پرداخت تسهیلات طرح رونق اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه سهم مصوب استان در توزیع اعتبارات این بخش، 285 میلیارد تومان بود، اما با پیگیری های صورت گرفته و حمایت های انجام شده، 350 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد و استان زنجان رتبه دوم کشور را در این زمینه، کسب کرد.

استاندار زنجان از اقدام ابتکاری مدیریت استان برای تشکیل کارگروه نظارت بر عملکرد دستگاه ها و شبکه بانکی برای تسهیل و توسعه پرداخت تسهیلات بانکی در استان خبر داد و تاکید کرد: مطابق با پیگیری های صورت گرفته این کارگروه، شاهد تسهیل امور و پرداخت یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک های استان به بخش تولید بودیم.

وی توسعه صادرات استان را طی سالجاری، بسیار مناسب توصیف کرد و یادآور شد: علیرغم اینکه سهم صادرات استان از کشور در سالجاری، رشد قابل توجهی داشته است، اما به این میزان موفقیت، قانع نیستیم و باید هدف گذاری 500 میلیون دلاری صادرات برای سال آتی تعریف و با پیگیری صورت گرفته، محقق شود.

درویش امیری از نقش نهادهای امنیتی و انتظامی برای ایجاد و حفظ آرامش جامعه تقدیر کرد و گفت: موفقیت های اقتصادی استان در سایه امنیت حاکم بر فضای عمومی استان محقق شده و تمامی اعضای شورای تامین استان و مسئولان نهادهای امنیتی و انتظامی، در این زمینه نقش غیر قابل انکاری دارند. 

استاندار زنجان با بیان اینکه رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان، از اولویت های مدیریت استان بوده است، اظهار کرد: در روزهای پایانی سالجاری، یک رخداد مهم در استان اتفاق افتاد که آن، راه اندازی پارک علم و فناوری استان بود. گفتنی است در سطح کشور برای این بخش، 4 سطح تعریف شده که استان زنجان با داشتن 36 شرکت دانش بنیان، در سطح 4 کشوری قرار گرفته و با توجه به ظرفیت های علمی و دانشگاهی استان، این سطح باید در سال های آتی، به سطح دوم ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه با فرارسیدن عید نوروز، دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان، نسبت به آغاز دور جدیی از فعالیت های خود اقدام می کنند، تاکید کرد: برای تعطیلات نوروز 30 پایگاه انتظامی، 16 پایگاه امداد و نجات هلال احمر، 28 راهدارخانه فعال، 55 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای و یک پایگاه هوایی، 15 ایستگاه سلامت و 80 پایگاه امداد خودرو در استان مستقر شده اند.

درویش امیری همچنین از دستگاه های اجرایی خواست نسبت به تسویه بدهی خود به دستگاه های خدمات رسان و شهرداری ها، اقدام کنند و خاطر نشان کرد: دستگاه های مختلف، بدهی های زیادی به دستگاه های خدمات رسان و همچنین شهرداری ها دارند که منابع آن در اعتبارات سالجاری آنها، تامین شده و باید نسبت به تسویه این بدهی ها، اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سالجاری، رخدادهای تلخ و شیرین زیادی در کشور به وقوع پیوست، افزود: انتخابات به عنوان یکی از رخدادهای مهم سیاسی کشور، پشتوانه عظیم و بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است که برگزاری آن در سالجاری، همبستگی ملی مجدد مردم ایران را به رخ جهانیان کشید و مردم با آرمان های امام و رهبری، پیمان مجدد بستند.

درویش امیری حضور 41 میلیون نفری مردم در پای صندوق های رای را گویای اقتدار و امنیت بالای کشور توصیف کرد و یادآور شد: حضور گسترده مردم، موجب تقویت جایگاه کشور در عرصه های مختلف منطقه ای و جهانی شد.