معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری رشت با اشاره به ضرورت هم افزایی و اهتمام دستگاه‌های دولتی در زمینه فراهم نمودن بستر ایجاد اشتغال پایدار، اظهار داشت: تا‌کنون ۶۸ درصد از تعهدات اشتغال سازمان ها و دستگاه دولتی در سطح شهرستان محقق شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سیده زهرا میر‌اعلمی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری رشت در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری رویکرد جهادی در حل مسائل، گفت: حمایت از ایجاد اشتغال پایدار یکی از اصلی‌ترین سنگرهای مقابله با جنگ اقتصادی است.

  میراعلمی با بیان اینکه نگاه دولت نسبت به مشاغل خانگی، نگاهی حمایتگر است، اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۱۹۰ طرح با ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۱۵۴ نفر، از ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خانگی بانک رفاه کارگران برخوردار شده اند.

وی افزود: در همین مدت ۵۸ طرح در قالب تسهیلات حمایت از اشتغال خانگی و با ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۴۸ نفر از ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده توسط بانک توسعه تعاون بهره مند شده‌اند.

 معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری رشت با تاکید بر اراده دولت مبنی بر حمایت از مشاغل و صنوف زیان دیده از همه گیری ویروس کرونا، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۹۶۸۰ پرونده مشاغل زیان دیده از کرونا با معرفی به بانک های عامل، بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند.

 میراعلمی با اشاره به تعهد سازمان‌ها و دستگاه های دولتی در زمینه ایجاد اشتغال، اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۶۸ درصد از تعهدات اشتغال سازمان ها و دستگاه های دولتی محقق شده و برخی از دستگاه‌ها نیز مانند بنیاد شهید، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید موفق به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تعهدات اشتغال خود شده اند.