سید امیر حسین علوی از کد دار شدن ردیف بودجه از محل اسناد خزانه دولتی برای ساماندهی پسماندهای سراوان و احداث زباله سوز از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،رییس شورای شهر رشت بیان کرد: طی مکاتبات و پیگیری های مکرر شورای اسلامی شهر رشت با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین استاندار گیلان برای مشخص نمودن یک متولی استانی و ملی برای رفع معضل سراوان از بهمن ماه سال گذشته تاکنون، خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه کشور با تخصیص این اعتبار از محل اسناد خزانه ای دولت موافقت نموده و تخصیص آن را به مدیریت خزانه استان گیلان ابلاغ کرده است.

وی افزود: طی این ابلاغیه که از محل ردیف تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص می یابد، به منظور کمک به تجهیز و ساماندهی پسماندهای استان های شمالی از ردیف ماشین آلات و تجهیزات یک فقره اعتبار به مبلغ دو میلیارد تومان و فقره دوم به مبلغ هشت میلیارد تومان به شهرداری رشت تخصیص یافت.
علوی ضمن تقدیر از تلاش های مسعود نصرتی، شهردار اسبق رشت تصریح کرد:
دکتر نصرتی در زمان تصدی مدیریت شهری همواره پیگیری دریافت این اسناد خزانه بود و از زمانی که به عنوان معاونت پشتیبانی شهرداری ها و دهیاری های کشور مشغول به خدمت شدند، همچنان پیگیر کددار نمودن این ردیف اعتباری برای حل معضل پسماندهای سراوان بودند و از زمان ابلاغ این اسناد، یعنی ۲۰ آذرماه این اعتبار به مدیریت شهری رشت تخصیص می یابد.
رئیس شورا همچنین با اشاره به مکاتبات متعدد با معاون رئیس جمهور و مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور در سال گذشته ابراز کرد: از سال گذشته پیگیر دریافت اعتبار دولتی از محل اسناد خزانه برای رفع معضل مرکز دفن زباله سراوان، تصفیه خانه و هدایت آب های فاضلاب به رودخانه های رشت و همچنین بستر سازی و دیوار گذاری رودخانه های رشت بوده ایم.
علوی ادامه داد: با کددار شدن ردیف بودجه دولتی برای تجهیز و ساماندهی پسماندهای استان های شمالی، امید آن می رود که سالانه در بودجه دولت برای تکمیل این پروژه های اساسی ردیف بودجه در نظر گرفته شود.
رئیس شورا با اشاره به مکاتبات با استاندار گیلان برای اجرای زباله سوز تصریح کرد: طی این مکاتبه از استاندار گیلان درخواست گردید تا پس از تخصیص اعتبار از محل اسناد دولتی، و انعقاد قرارداد با شرکت پیمانکار اجرای زباله سوز، اعتبار آن در اختیار شهرداری رشت قرار گیرد.
شایان ذکر است که سه میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای پروژه های سرمایه گذاری کوچک مقیاس در حال پیگیری است که به محض تکمیل مدارک به شهرداری رشت پرداخت خواهد شد.