فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی میانگین تزریق واکسن در این استان، گفت: تحقق اجرای سند واکسیناسیون در اولویت سپاه قدس گیلان است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سردار محمد عبدالله پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سپاه قدس گیلان از اولین روزهای کرونا در کنار مردم بوده است، اظهار کرد: سپاه قدس گیلان در تحقق شعار و آرمان‌های خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده و از اولین روزهای شیوع کرونا با توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه کپسول و انجام فرآیند واکسیناسیون در کنار مردم گیلان بوده است.

وی یکی از اهداف سپاه قدس را تحقق اجرای سند واکسیناسیون دانست و گفت: بعد از دستور مقام معظم رهبری در خصوص ورود سپاه و ارتش در کنترل کرونا، جلسات مختلفی را با دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار و بعد از اعلام نیاز آنان به حضور نیروهای بسیجی در انجام فرآیند واکسیناسیون سپاه قدس گیلان با تمام قوا پای کار آمده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر نقش سپاه قدس در انجام فرآیند واکسیناسیون در استان افزود: سپاه بارها آمادگی خود در خصوص تسریع در فرآیند واکسیناسیون در گیلان اعلام کرده لذا در روزهای اخیر با توجه به تأمین به موقع واکسن، نیروهای بسیجی به صورت جهادی پای‌کار آمده و افزایش ۱۲ درصدی میانگین تزریق واکسن در گیلان به نسبت کشور نشان دهنده همین امر است.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به اینکه حضور سپاه و بسیج موجب تسریع در روند واکسیناسیون شده است، گفت: ۶۰ پایگاه واکسیناسیون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و چندین پایگاه توسط سپاه قدس در گیلان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر مرکز شبانه روزی، مساجد و پایگاه‌های متعددی به تزریق واکسن اقدام می‌کنند، تصریح کرد: با پیگیری صورت گرفته پایگاه‌های تزریق واکسیناسیون شبانه‌روزی در سراسر گیلان وجود داشته و نیروهای بسیجی با کمک پایگاه‌های بسیج باید به شناسایی این افراد در سطح محلات و مناطق مختلف استان کمک کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان تأکید کرد: در زمینه نیرو برای واکسیناسیون سپاه آمادگی کامل دارد و در صورت تأمین به موقع واکسن در سریع‌ترین زمان ممکن واکسیناسیون تمام مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به درخواست مسئولان برای تخصیص سهمیه بیشتر به استان، ادامه داد: سپاه قدس گیلان تمام ظرفیت انسانی و پشتیبانی خود را برای کنترل و مهار کرونا به کار می‌گیرد.