کری گفت:این توافق باعث نمی شود که او از مخمصه رها شود. این یک سلیمانی متفاوت است که در فهرست قرار دارد.

به گزارش «انتخاب»، جان کری در دیدار با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی که به آمریکا سفر کرده است گفت:نخستین سفر من به عربستان سعودی زمانی بود که من یک سناتور بودم و وزیر امور خارجه عربستان نیز در وزارت خارجه کار می کرد. ما از آن زمان به بعد با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته ایم.
وی افزود: امروز خوشحال هستم که از وزیر امور خارجه عربستان استقبال کنم تا نه تنها درباره توافق هسته ای ایران صحبت کنیم بلکه درباره موضوعات منطقه ای و به طور خاص درباره سوریه ، داعش و چالش یمن و کارهایی صحبت کنیم که لازم است انجام دهیم.
کری اضافه کرد: همانطور که همه می دانید ما در کمپ دیوید بحث های کاملی با همه اعضای شورای همکاری خلیج(فارس) داشتیم ، این بحث ها درباره چالش های امنیتی منطقه بود. ما برنامه ای را تدوین کردیم که اکنون درحال تکمیل کردن آن هستیم. اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا هفته آینده در منطقه و در عربستان سعودی خواهد بود. ما متعهد به همکاری با یکدیگر هستیم تا هرگونه حرکت های تندروانه را به عقب برانیم که شامل فعالیت های ایران در منطقه می شود و نیز شامل دیگر چالش ها برای امنیت و ثبات منطقه می شود. شما روز چهارشنبه شاهد بودید که رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری خود چه گفت. ما همچنین درباره برخی جنبه های توافق هسته ای ایران بحث و گفتگو کردیم. من اطمینان دارم که ما می توانیم با یکدیگر کار و همکاری های و روابط ما را تقویت کنیم.
در ادامه جان کری و عادل الجبیر به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.
خبرنگاری درباره علت موافقت آمریکا با توافق هسته ای ایران پرسید و گفت آیا توافق هسته ای باعث نخواهد که ژنرال سلیمانی از تحریم بیرون آید؟
قبل از آنکه وزیر خارجه عربستان به این پرسش پاسخ دهد، جان کری در پاسخ گفت: این توافق باعث نمی شود که او از مخمصه رها شود. این یک سلیمانی متفاوت است که در فهرست قرار دارد.
براساس این گزارش،  به گفته وزارت خانه های خزانه داری و خارجه آمریکا، قاسم سلیمانی که در متن برجام آمده،  مقام نظامی بلندپایه ایران نیست، بلکه فرد دیگری است که به خاطر نقشش در عملیات استخراج اورانیوم در معدن اورانیوم ساغند [یزد] در فهرست تحریم قرار گرفته است.
قطعنامه سال 2008 شورای امنیت سازمان ملل او را «فردی مرتبط با فعالیت های هسته ای حساس مربوط به تکثیر یا توسعه سامانه های تحویل سلاح هسته ای» معرفی کرده است. او در فاز اول لغو تحریم ها، از فهرست خارج خواهد شد. اما قاسم سلیمانی دوم فرمانده شناخته شده سپاه قدس است که ظرف هشت سال از فهرست تحریم های سازمان ملل خارج می شود.