ورود روزانه 2 هزار و 500 اتباع خارجی از طریق مرز آستارا موجب می‌شود تا بیمارستان آستارا را در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسانیم و همه از خدمات آن بهره‌مند شوند.

به گزارش ندای گیلان،محمدجعفر علیزاده دقایقی پیش در حاشیه بازدید از بیمارستان 132 تختخوابی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فار اظهار کرد: بازدیدهای دوره‌ای در راستای تسریع در اتمام پروژه‌های بیمارستانی در حال انجام است.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان در دست ساخت آستارا، تصریح کرد: آخرین مرحله ساخت این بیمارستان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال 14 بیمارستان با بالغ بر یک‌هزار و 200 تخت همزمان در حال تجهیز و تحویل دادن هستند، افزود: این تعداد تخت بیمارستانی در هشت استان کشور قرار دارد.

علیزاده با اشاره به مراحل پیشرفت فیزیکی بیمارستان جدیدالاحداث 132 تختخوابی بیمارستان آستارا تصریح کرد: این بیمارستان به صورت جنرال است و نیازهای تخصصی شهرستان را به طور کلی پوشش می‌دهد.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی با اشاره به اینکه در بیمارستان مذکور بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: بیمارستان جنرال آستارا شامل بخش داخلی، اطفال،جراحی،زنان و زایمان،کودکان و اطفال، مراقبت‌های ویژه، اورژانس، درمانگاه تخصصی است.

وی پیشرفت فیزیکی بیمارستان جدیدالاحداث آستارا را 94 درصد عنوان کرد و یادآور شد: این بیمارستان نیمه نخست سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون برای بیمارستان جدیدالاحداث آستارا 350 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: امسال برای اتمام این پروژه بزرگ بیمارستانی 60 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که حدود 35 درصد از این مبلغ اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در گیلان 6 بیمارستان جدیدالاحداث در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: اکنون بیمارستان 35 تختخوابی رضوانشهر با 92 درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان جدیدالاحداث 400 تختخوابی رشت و 217 تختخوابی لاهیجان فعال هستند.

وی تکمیل و تجهیز بیمارستان آستارا را موجب ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مردم و کشورهای همسایه ذکر کرد و یادآور شد: ورود روزانه 2 هزار و 500 اتباع خارجی از طریق مرز آستارا موجب می‌شود تا بیمارستان آستارا را در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسانیم و همه از خدمات آن بهره‌مند شوند./فارس