شعبان نژاد گفت:9 هزار و 750 هکتار از اراضی شالیزاری گیلان سال گذشته تجهیز و نوسازی شده است،

به گزارش  ندای گیلان از لاهیجان،علیرضا شعبان‌نژاد ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان  با بیان اینکه بازنگری در طرح‌های هادی استان با جدیت در حال انجام است، تصریح کرد: اراضی خارج شده از طرح‌های هادی به بخش کشاورزی برگردانده شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری از تغییرکاربری اراضی جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: تجهیز و نوسازی اراضی شکل هندسی ویژه‌ای به زمین‌ها می‌دهد و مکانیزاسیون به‌راحتی انجام می‌شود.

شعبان‌نژاد، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری را سبب کاهش سختی کار خواند و یادآور شد: امر مذکور 50 درصد از هزینه‌های کشاورزی را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه 9 هزار و 750 هکتار از اراضی شالیزاری گیلان سال گذشته تجهیز و نوسازی شده است، اظهار کرد: طرح مذکور در 120 روستا در قالب 70 پروژه با مشارکت 70 پیمانکار، هشت گروه مشاوران و یک‌هزار و 500 نفر کارشناس انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، زمان اجرای پروژه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان را از مهرماه سال 94 عنوان کرد و افزود: 15 بهمن ماه سال گذشته به دلیل وجود مشکلاتی طرح مذکور در گیلان آغاز شد و توانستیم شالیزارهای مورد نظر را به‌موقع «آب‌تخت» شده تحویل کشاورزان دهیم.

شعبان‌نژاد متذکر شد: سال گذشته 22 هزار نفر کشاورز به مسؤولان جهاد کشاورزی گیلان اعتماد کردند و شالیزارهای خود را برای تجهیز و نوسازی در اختیار ما گذاشتند.